A Sólyom és a Tél Katonája még a The Mandaloriant is odaverte

  • narancs.hu
  • 2021. március 24.

Mikrofilm

A Disney Plus szerint bejött nekik a koncencionális Marvel-akció. 

Március 19-én debütált a Disney Pluson a Marvel legújabb sorozata, A Sólyom és a Tél Katonája – a sikerben senki sem kételkedett, hiszen egyrészt szuperhősökről van szó, akik mostanában mindent visznek, másrészt streamingről, ahol akkor is megnézünk mindent, amit a rendszer elénk tol, ha épp nincsenek zárva a mozik. A cég közleménye szerint azonban a show sikere minden várakozást felülmúlt: a nyitóhétvégéjében a nézettsége megdöntötte a The Mandalorian és a WandaVision számait is.

A dicsekvéshez számokat nem mellékeltek, és azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2019-ben indult Disney Plust egyelőre még nem árasztja el olyan mértékű tartalom, mint a rivális Netflixet vagy Amazont. Sejteni lehetett tehát, hogy a Marvel-hősök és a Star Wars-sorozat ott van a legjobban menő műsorok között, inkább az a meglepő hogy Sólyom és társa képes volt felülmúlni elődeit is.

Miután a Bosszúállók: Végjáték lezárta a filmes Marvel-univerzum negyedik fázisát, a stúdió úgy döntött, hogy a korhangulatra és streamingőrültre építve egy rakás szuperhőse történetét sorozatformátuman fűzi tovább. Persze a legnagyobbak továbbra is a vásznon mentik meg a világot, de a kevésbé népszerű karakterek kibontására eddig bevált tévés módszer: a Wanda és Vision sztoriját elmesélő WandaVision egyszerre meta-sitcom és szuperhős-sorozat, így tehát a főszereplők mellett a kísérletezgetés miatt is érdemes volt bepróbálkozni vele. A Sólyom és a Tél katonája ezzel szemben pont ott folytatja, ahol a filmek abbahagyták:

konvencionális, tipikus Marvel-akció – ezzel pedig szélesebb közönséget fog meg, mint egy 60-as évekbeli szitkomra hajazó ál-komédia.

A Disney Plus egyébként nemrég azt jelentette be, hogy egy év alatt elérték az egymillió előfizetőt – bár Magyarországon egyelőre még mindig nem startolt el a platform.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.