A Sólyom és a Tél Katonája még a The Mandaloriant is odaverte

  • narancs.hu
  • 2021. március 24.

Mikrofilm

A Disney Plus szerint bejött nekik a koncencionális Marvel-akció. 

Március 19-én debütált a Disney Pluson a Marvel legújabb sorozata, A Sólyom és a Tél Katonája – a sikerben senki sem kételkedett, hiszen egyrészt szuperhősökről van szó, akik mostanában mindent visznek, másrészt streamingről, ahol akkor is megnézünk mindent, amit a rendszer elénk tol, ha épp nincsenek zárva a mozik. A cég közleménye szerint azonban a show sikere minden várakozást felülmúlt: a nyitóhétvégéjében a nézettsége megdöntötte a The Mandalorian és a WandaVision számait is.

A dicsekvéshez számokat nem mellékeltek, és azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2019-ben indult Disney Plust egyelőre még nem árasztja el olyan mértékű tartalom, mint a rivális Netflixet vagy Amazont. Sejteni lehetett tehát, hogy a Marvel-hősök és a Star Wars-sorozat ott van a legjobban menő műsorok között, inkább az a meglepő hogy Sólyom és társa képes volt felülmúlni elődeit is.

Miután a Bosszúállók: Végjáték lezárta a filmes Marvel-univerzum negyedik fázisát, a stúdió úgy döntött, hogy a korhangulatra és streamingőrültre építve egy rakás szuperhőse történetét sorozatformátuman fűzi tovább. Persze a legnagyobbak továbbra is a vásznon mentik meg a világot, de a kevésbé népszerű karakterek kibontására eddig bevált tévés módszer: a Wanda és Vision sztoriját elmesélő WandaVision egyszerre meta-sitcom és szuperhős-sorozat, így tehát a főszereplők mellett a kísérletezgetés miatt is érdemes volt bepróbálkozni vele. A Sólyom és a Tél katonája ezzel szemben pont ott folytatja, ahol a filmek abbahagyták:

konvencionális, tipikus Marvel-akció – ezzel pedig szélesebb közönséget fog meg, mint egy 60-as évekbeli szitkomra hajazó ál-komédia.

A Disney Plus egyébként nemrég azt jelentette be, hogy egy év alatt elérték az egymillió előfizetőt – bár Magyarországon egyelőre még mindig nem startolt el a platform.

Figyelmébe ajánljuk