A Sólyom és a Tél Katonája még a The Mandaloriant is odaverte

  • narancs.hu
  • 2021. március 24.

Mikrofilm

A Disney Plus szerint bejött nekik a koncencionális Marvel-akció. 

Március 19-én debütált a Disney Pluson a Marvel legújabb sorozata, A Sólyom és a Tél Katonája – a sikerben senki sem kételkedett, hiszen egyrészt szuperhősökről van szó, akik mostanában mindent visznek, másrészt streamingről, ahol akkor is megnézünk mindent, amit a rendszer elénk tol, ha épp nincsenek zárva a mozik. A cég közleménye szerint azonban a show sikere minden várakozást felülmúlt: a nyitóhétvégéjében a nézettsége megdöntötte a The Mandalorian és a WandaVision számait is.

A dicsekvéshez számokat nem mellékeltek, és azt is érdemes megjegyezni, hogy a 2019-ben indult Disney Plust egyelőre még nem árasztja el olyan mértékű tartalom, mint a rivális Netflixet vagy Amazont. Sejteni lehetett tehát, hogy a Marvel-hősök és a Star Wars-sorozat ott van a legjobban menő műsorok között, inkább az a meglepő hogy Sólyom és társa képes volt felülmúlni elődeit is.

Miután a Bosszúállók: Végjáték lezárta a filmes Marvel-univerzum negyedik fázisát, a stúdió úgy döntött, hogy a korhangulatra és streamingőrültre építve egy rakás szuperhőse történetét sorozatformátuman fűzi tovább. Persze a legnagyobbak továbbra is a vásznon mentik meg a világot, de a kevésbé népszerű karakterek kibontására eddig bevált tévés módszer: a Wanda és Vision sztoriját elmesélő WandaVision egyszerre meta-sitcom és szuperhős-sorozat, így tehát a főszereplők mellett a kísérletezgetés miatt is érdemes volt bepróbálkozni vele. A Sólyom és a Tél katonája ezzel szemben pont ott folytatja, ahol a filmek abbahagyták:

konvencionális, tipikus Marvel-akció – ezzel pedig szélesebb közönséget fog meg, mint egy 60-as évekbeli szitkomra hajazó ál-komédia.

A Disney Plus egyébként nemrég azt jelentette be, hogy egy év alatt elérték az egymillió előfizetőt – bár Magyarországon egyelőre még mindig nem startolt el a platform.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.