A Star Wars legidegesítőbb figurája George Lucas kedvence. Na, ki ő?

  • Szabó Ádám
  • 2019. április 19.

Mikrofilm

A rajongók és a színész életét is megkeserítette, de ő odáig van érte.

Nemrég fejeződött be a Star Wars Celebration nevű rajongói rendezvény Chicagóban, ahol többek között bemutatták a legújabb epizód előzetesét, és több érdekességet is megtudhattunk a filmről – például a címét: The Rise Of Skywalker.

Nemcsak a befejező rész színészei és alkotói tették tiszteletüket az eseményen, egy videóüzenet formájában maga George Lucas is beköszönt, és alaposan meglepte a rajongókat: az idén 20. évfordulóját ünneplő Baljós árnyakat az egyik kedvenc Star Wars-filmjének, Jar Jar Binkset pedig legkedvesebb karakterének nevezte.

Jar Jar a rajongók, a nézők, a kritikusok és gyakorlatilag mindenki szerint

a Star Wars univerzum legnagyobb szégyenfoltja

– olyan mélypont, melyet talán csak A klónok támadása gejl romantikus jelenete tudott alulmúlni.

A figurát a Disney-mesék Goofyja inspirálta; megvalósítása filmtörténeti szempontból is jelentős próbálkozásnak számított, hiszen ő volt az egyik első, teljes egészében CGI technológiával készült beszélő figura egy élőszereplős filmben.

Lucas videóüzenetében megemlékezett a Jar Jart játszó Ahmed Best alakításáról, valamint az animációért felelős ILM csapatáról is. Előbbi Lucasszal ellentétben nem őriz szép emlékeket a figuráról: heves kritikák és gúnyos megjegyzések mellett halálos fenyegetéseket is kapott a film miatt.

Ahmed Best, Jar Jar megformálója

Ahmed Best, Jar Jar megformálója

Fotó: Wikipédia

 

A zaklatások nemcsak karrierjét, de mentális egészségét is megviselték – egy tavalyi bejegyzésében a színész azt írta, még ma is nehéz felidéznie, mit kellett átélnie Jar Jar miatt.

Ha nagyon hiányolta már ezt a karaktert, itt visszanézheti az összes filmbeli jelenetét:

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.