Megvannak a Cannes-i versenyfilmek

  • narancs.hu
  • 2019. április 18.

Mikrofilm

A híresen gyenge tavalyi év után az idei mezőny erősnek ígérkezik.

Vége a film-geekeket és fesztiválturistákat  felemésztő találgatásoknak, nyilvánosságra hozta a Cannes-i Filmfesztivál az idei mezőny résztvevőit, de ahogy már megszokhattuk, néhány utólagos betoldásra még lehet számítani.

A május 14-én kezdődő fesztivált a Cannes-i veteránnak számító Jim Jarmusch versenyben is szereplő zombikomédiája, az Adam Driver, Bill Murray, and Chloe Sevigny főszereplésével készült The Dead Don’t Die nyitja. Versenyben lesz többek között Pedro Almodóvar, Marco Bellocchio, Bong Joon-ho, Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne, Arnaud Desplechin, Xavier Dolan, Ken Loach, Terrence Malick, Jessica Hausner, Corneliu Porumboiu, Ira Sachs, Elia Suleiman, Bruno Dumont, Christophe Honoré és Ladj Ly, versenyen kívül pedig el lehet csípni Claude Lelouch, Nicolas Winding Refn, Werner Herzog, Abel Ferrara és Asif Kapadia új műveit is.

Banderas Almodóvar új filmjében

Banderas Almodóvar új filmjében

 

A versenyfilmes zsűri elnöke a többszörös Oscar-díjas Alejandro G. Iñárritu (interjúnk vele itt) lesz.

Versenyfilmek:

“Pain and Glory,” Pedro Almodóvar
“The Traitor,” Marco Bellocchio
“The Wild Goose Lake,” Diao Yinan
“Parasite,” Bong Joon-ho
“Young Ahmed,” Jean-Pierre Dardenne & Luc Dardenne
“Oh Mercy!,” Arnaud Desplechin
“Atlantique,” Mati Diop
“Matthias and Maxime,” Xavier Dolan
“Little Joe,” Jessica Hausner
“Sorry We Missed You,” Ken Loach
“Les Miserables,” Ladj Ly
“A Hidden Life,” Terrence Malick
“Bacurau,” Kleber Mendonça Filho & Juliano Dornelles
“The Whistlers,” Corneliu Porumboiu
“Frankie,” Ira Sachs
“Portrait of a Lady on Fire,” Céline Sciamma
“It Must Be Heaven,” Elia Suleiman
“Sibyl,” Justine Triet

Un Certain Regard

“Invisible Life,” Karim Aïnouz
“Beanpole,” Kantemir Balagov
“The Swallows of Kabul,” Zabou Breitman & Eléa Gobé Mévellec
“A Brother’s Life,” Monia Chokri
“The Climb,” Michael Covino
“Joan of Arc,” Bruno Dumont
“A Sun That Never Sets,” Olivier Laxe
“Room 212,” Christophe Honoré
“Port Authority,” Danielle Lessovitz
“Papicha,” Mounia Meddour
“Adam,” Maryam Touzani
“Zhuo Ren Mi Mi,” Midi Z
“Liberte,” Albert Serra
“Bull,” Annie Silverstein
“Summer of Changsha,” Zu Feng
“Evge,” Nariman Aliev

Versenyen kívül

“The Best Years of Life,” Claude Lelouch
“Rocketman,” Dexter Fletcher
“Too Old to Die Young” (2 Episodes), Nicolas Winding Refn
“Diego Maradona,” Asif Kapadia
“Belle Epoque,” Nicolas Bedos

Special Screenings

“Share,” Pippa Bianco
“For Sama,” Waad Al Kateab & Edward Watts
“Family Romance, LLC,” Werner Herzog
“Tommaso,” Abel Ferrara
“To Be Alive and Know It,” Alain Cavalier

Midnight Screenings

“The Gangster, The Cop, The Devil,” Lee Won-Tae

(Forrás: Indiewire)

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.