A tévében "támad" Butch Cassidy és a Sundance kölyök

  • narancs.hu
  • 2021. október 11.

Mikrofilm

Cseles módon használják fel Paul Newman és Robert Redford kultuszát.

Tévésorozat készül Butch Cassidy és a Sundance kölyök kalandjaiból. A mostanában uralkodó trenddel ellentétben ezúttal mégsem az történik, hogy egy régi klasszikusról igyekszenek úgy lehúzni még egy bőrt, hogy sorozattá adaptálják. Vagyis nem egészen: a Stone Village Television ugyanis a hírek szerint nem George Roy Hill 1969-es klasszikusát, hanem a valódi vadnyugati fenegyerekek életét adaptálják majd vászonra. Ne legyünk azonban naivak, a többség még mindig inkább Paul Newman és Robert Redford alakításában ismeri a figurákat, mint a valódi személyükről: a Butch Cassidy név alatt Robret LeRoy Parker, a Sundance kölyök mögött pedig Harry Alonzo Longabaugh rejtőzik.

A sorozat hivatalosan Charles Leerhsen Butch Cassidy: The Story Of An American Outlaw című könyvének adaptációja lesz, azaz a készítők úgy lovagolhatják meg Redfordék hírnevét, hogy egy centet sem kell fizetniük a kultfilm jogaiért. Előzetesen minden esetre „eddig még nem látott drámát és romantikát” és olyan „elképesztő finálét” ígérnek, amelyet a moziban sem láthattunk. A sorozatra egyelőre egyetlen csatorna vagy streamingplatform sem csapott le, de csodálkoznánk, ha gazda nélkül maradna – már csak a két jóvágású főszereplőt kell megtalálniuk.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.