Pop-up kertmozikat ígér a Budapest Film új igazgatója

  • narancs.hu
  • 2020. február 17.

Mikrofilm

Új mozikat is szeretne nyitni.

Nem lesz több mozibezárás Budapesten - ígérte a Népszavának adott interjújában Liszka Tamás, a Budapest Film Zrt. új főigazgatója, aki január végén nyílt pályázaton nyerte el a posztot.

Liszka arról beszélt, hogy már csak hat mozija van a fővárosnak (Corvin, Művész, Puskin, Toldi, Tabán, Kino), de ő új mozikat szeretne nyitni, első lépésként a nyárra pedig "pop-up kertmozikat" ígért. Erről azt mondta, azt is el tudja képzelni, hogy akár egy lakótelep is megkeresheti őket ilyen igénnyel. "Voltaképpen ez az én válaszom a Liget-projektre" - tette hozzá.

Liszka arról is beszélt, hogy a Corvin mozi karaktere nincs igazán kitalálva, ezért óriási lehetőség van benne, komoly, stratégiai terveket kell készíteni a mozi jövőjéről.

Liszka Tamás az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál alapítója és főszervezője is, a Magyar Narancsnak korábban erről adott interjút. Most azt mondta, megtartja azt a posztját is, és mivel nem a Budapest Film mozijában tartják a fesztivált, ezért nem fél az összeférhetetlenségtől.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.