Az HBO-nál folytatja a Szarvasbébi alkotója

  • narancs.hu
  • 2024. június 28.

Mikrofilm

Richard Gadd következő sorozata, a Lions (Oroszlánok) két testvér négy évtizedig tartó kapcsolatát dolgozza fel.

Hiába aratta az év egyik legváratlanabb sikerét a Szarvasbébi című felkavaró műsor a Netflixen, főszereplő-alkotója, a standup-komikus Richard Gadd következő sorozatával az HBO-ra szerződött le. A Lions így a Maxra, valamint a BBC-re érkezik majd.

Az új sorozat két, terhelt viszonyú testvért mutat be. Niall és Ruben rég eltávolodtak egymásról, ám utóbbi egyszer csak feltűnik előbbi esküvőjén, erőszaktól sem mentes konfliktusokat okozva. Egészen a 80-as évekig utazunk vissza az időben, hogy megismerjük, a tinédzserkortól kezdve hogyan alakult kapcsolatuk. Közben a szinopszis szerint számtalan jó, rossz, szörnyű, vicces, ideges és embertpróbáló jelenetnek lehetünk tanúi. A sorozat végső soron arra keresi a választ, mit jelent embernek lenni.

Egyelőre nem tudni, Gadd ezúttal is főszerepet vállal-e az epizódokban, de íróként, rendezőként és producerként mindenképpen visszatér. „Megrendelni az HBO gyűjteményes Maffiózók, Drót és Oz sorozatait, és az elejétől fogva végignézni őket – ezek gyerekkorom legboldogabb pillanatai közé tartoztak. Azóta álmodozom arról, hogy az HBO-val együtt dolgozzak és én is az ikonikus programkínálatuk részévé váljak” – fogalmazott közleményében. Az HBO ugyancsak örömmel fogadta Gadd csatlakozását, míg a BBC kiemelte a Lions bátor és egyedi történetmesélését és azt, milyen remek példát mutat a műsor abból, hogyan lehet felhasználni a skót helyszíneket a hasonló sorozatokban.

A Szarvasbébiben Gadd egy bántalmazó, zaklató kapcsolat hol vicces, hol vérfagyasztó krónikáját mutatta be. A rajongók azonban hamar megtalálták, akiről az őt molesztáló nőt mintázta. Fiona Harvey cserébe 170 millió dollárra perelte be a Netflixet; nem tudni, ez szerepet játszik-e abban, hogy Gadd új otthont keresett következő sorozatának. Karrierjét és a Szarvasbébit ebben a cikkünkben mutattuk be.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.