Film

Bloodshot

  • - kg -
  • 2020. május 16.

Mikrofilm

Még Vin Dieselnek is lehetnek nehéz pillanatai. Odalép hozzá például új filmjének rendezője, mélyen a szemébe néz, és így szól: Vin, most az a jelenet következik, amikor megtudod, hogy meghaltál, de újra élsz, mert az ereidben pulzáló nanorobotok elpusztíthatatlan szuperkatonává tettek. Kérlek, eszerint nézz, kissé zavartan, de azért eltökélten a kamerába. Mit tehet ilyenkor egy színész? Sokan alighanem a múltjukban kutatnak hasonló élmény után, felrémlik talán egy régi karácsony és a szülőktől kapott nanorobot. Vagy ott vannak mankóként a hajdani mentorok szavai – de mit is mondtak a method acting mesterei a szuperkatonákról? Nem könnyű, de Vin megoldja: azzal a léle­kig hatoló, humánus nézéssel néz, amivel milliárddolláros franchise-zá duzzasztotta a Halálos iramban c. sorozatot. Most is egy sorozatindítás a cél, egy másodvonalbeli képregényfigura teszi meg első tétova lépéseit a kassza felé, vagyis csak tette volna: Vin filmjére a közönség nem, legfeljebb a koronavírus volt kíváncsi, a becsukó mozik árnyékában a stúdió gyorsan fel is nyomta fizetős online tartalomnak a bikanyakú akcióhőst. Kis szívfájdalom nekünk e mellőzöttség, mert míg a Halálos iramban sosem jött Tökölre, addig Diesel, bőre alatt a nanorobotokkal, személyesen jelenik meg a reptéren, ki is írják, hogy Old Tököl Airfield, Hungary. Néhány perce a gyanúsan hosszú Váralagútban (Buda, Hungary) rendezett vérfürdőt, ahol a fél fejét ellőtték, de a method acting csodákra képes. Az is felér egy csodával, hogy Toby Kebbell és Guy Pearce majdnem megússzák a blamát, de csak majdnem.

Elérhető az Amazonon

 

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.