Film

Bloodshot

  • - kg -
  • 2020. május 16.

Mikrofilm

Még Vin Dieselnek is lehetnek nehéz pillanatai. Odalép hozzá például új filmjének rendezője, mélyen a szemébe néz, és így szól: Vin, most az a jelenet következik, amikor megtudod, hogy meghaltál, de újra élsz, mert az ereidben pulzáló nanorobotok elpusztíthatatlan szuperkatonává tettek. Kérlek, eszerint nézz, kissé zavartan, de azért eltökélten a kamerába. Mit tehet ilyenkor egy színész? Sokan alighanem a múltjukban kutatnak hasonló élmény után, felrémlik talán egy régi karácsony és a szülőktől kapott nanorobot. Vagy ott vannak mankóként a hajdani mentorok szavai – de mit is mondtak a method acting mesterei a szuperkatonákról? Nem könnyű, de Vin megoldja: azzal a léle­kig hatoló, humánus nézéssel néz, amivel milliárddolláros franchise-zá duzzasztotta a Halálos iramban c. sorozatot. Most is egy sorozatindítás a cél, egy másodvonalbeli képregényfigura teszi meg első tétova lépéseit a kassza felé, vagyis csak tette volna: Vin filmjére a közönség nem, legfeljebb a koronavírus volt kíváncsi, a becsukó mozik árnyékában a stúdió gyorsan fel is nyomta fizetős online tartalomnak a bikanyakú akcióhőst. Kis szívfájdalom nekünk e mellőzöttség, mert míg a Halálos iramban sosem jött Tökölre, addig Diesel, bőre alatt a nanorobotokkal, személyesen jelenik meg a reptéren, ki is írják, hogy Old Tököl Airfield, Hungary. Néhány perce a gyanúsan hosszú Váralagútban (Buda, Hungary) rendezett vérfürdőt, ahol a fél fejét ellőtték, de a method acting csodákra képes. Az is felér egy csodával, hogy Toby Kebbell és Guy Pearce majdnem megússzák a blamát, de csak majdnem.

Elérhető az Amazonon

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.