Clint Eastwood filmjével indul a Tokiói Nemzetközi Filmfesztivál

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. szeptember 21.

Mikrofilm

A 91 éves Eastwood nemcsak a film főszerepét játszotta el, de ő is rendezte a produkciót.

Clint Eastwood Cry Macho című filmjével nyílik meg október végén a 34. Tokiói Nemzetközi Filmfesztivál.

A szervezők közlése szerint az október 30. és november 8. között zajló fesztivál vetítéseit közönség részvételével tartják meg.

A filmfesztivált a színész-rendező Clint Eastwood legújabb filmje, a Cry Macho nyitja meg. A western N. Richard Nash 1975-ben megjelent azonos című regénye alapján készült, és egy kiöregedett rodeósztárról szól, akit felbérelnek, hogy keressen meg és vigyen át Mexikóból egy kamasz fiút a Texasban élő apjához. A 91 éves Eastwood nemcsak a film főszerepét játszotta el, de ő is rendezte a produkciót.

A fesztivál zárófilmjének a Tony- és Grammy-díjas Broadway-musical, a Kedves Evan Hansen filmadaptációját választották a szervezők. A Ben Platt, Amy Adams, Julianne Moore és Kaitlyn Dever szereplésével forgatott produkciónak ez lesz egyúttal a japán premierje. A Stephen Chbosky rendezésében készült filmet korábban a Torontói Filmfesztiválon is levetítették.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.