Csőre Gábor „verbális abúzusnak” nevezte a Blokádot lehúzó kritikát

  • narancs.hu
  • 2023. június 13.

Mikrofilm

A Jászai-díjas színész, aki ugyancsak szerepelt a filmben, relativizálta a kritikust ért inzultust.

Miután Tősér Ádám rendező fellökte a Népszava újságíróját, Csákvári Gézát a Magyar Mozgókép Fesztiválon, a Blikk kérdésére megszólalt Csőre Gábor is. A színész a korábbi belügyminisztert, Kónya Imrét alakítja az 1990-es taxisblokádot középpontba állító filmben.

„Hogy bűn-e fellökni egy másik embert? Természetesen az, de vajon a verbális abúzus nem bűn-e, az, ha a valaki felelőtlenül ír le dolgokat, sértő, valótlan állítással minősíti egy másik ember többéves munkáját?” – mondta a színész.

A Nemzeti Filmintézet korábban a Blokád című filmet jelölte a külföldi filmeknek járó Oscarra, de nem került fel az esélyesek listájára. A Blokád másfél milliárdos támogatással készült, az első hétvégén 22,6 millió forintos bevételt hozott.

Csákvári Géza a Népszavában ezzel a címmel írt kritikát a filmről: „Göncz Árpád hazaárulásra készülő, bomlott elméjű gonosz, Antall József hős a NER új kurzusfilmjében”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.