Csőre Gábor „verbális abúzusnak” nevezte a Blokádot lehúzó kritikát

  • narancs.hu
  • 2023. június 13.

Mikrofilm

A Jászai-díjas színész, aki ugyancsak szerepelt a filmben, relativizálta a kritikust ért inzultust.

Miután Tősér Ádám rendező fellökte a Népszava újságíróját, Csákvári Gézát a Magyar Mozgókép Fesztiválon, a Blikk kérdésére megszólalt Csőre Gábor is. A színész a korábbi belügyminisztert, Kónya Imrét alakítja az 1990-es taxisblokádot középpontba állító filmben.

„Hogy bűn-e fellökni egy másik embert? Természetesen az, de vajon a verbális abúzus nem bűn-e, az, ha a valaki felelőtlenül ír le dolgokat, sértő, valótlan állítással minősíti egy másik ember többéves munkáját?” – mondta a színész.

A Nemzeti Filmintézet korábban a Blokád című filmet jelölte a külföldi filmeknek járó Oscarra, de nem került fel az esélyesek listájára. A Blokád másfél milliárdos támogatással készült, az első hétvégén 22,6 millió forintos bevételt hozott.

Csákvári Géza a Népszavában ezzel a címmel írt kritikát a filmről: „Göncz Árpád hazaárulásra készülő, bomlott elméjű gonosz, Antall József hős a NER új kurzusfilmjében”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.