Tévétorrent

Emergence

Mikrofilm

Legalább Frances McDormand Marge Gundersonja óta titkon állandóan szezonja van a kedvesen bumfordi, de könyörtelenül hatékony rendőrnőknek.

Egy kis Long Island-i városban lezuhan egy repülő, és titokzatos áramkimaradást okoz a környéken. A helyi rendőrök kivonulnak a helyszínre, ahol a rendőrfőnök, Jo Evans (Tolman) egy furcsa kislányt talál, aki nem emlékszik, hogyan került a roncs közelébe. Jo ideiglenesen magához veszi az idegent, aki egyre különösebb jelenségeket produkál, csak hát néhány – magát szövetségi ügynöknek kiadó – zsoldos is szeretné őt megkaparintani.

Sci-fi thrillerhez képest Tara Butters és Michele Fazekas sorozata viszonylag szűkmarkúan bánik a látványos akciókkal, így egyre erősödik a nézőben a gyanú, hogy valójában egy családi dráma bontakozik ki az összeesküvések mögött. A közepesen fantáziátlan fordulatokat kiválóan ellensúlyozzák Jo bájos kis mozaikcsaládjának epizódjai a láthatóan még mindig szerelmes exférjjel (Donald Faison), a rákkal küzdő nagypapával (Clancy Brown) és a nagyszájú, életvidám nagylánnyal (Ashley Aufderheide). A széria bölcsen a Rólunk szól- és nem a Lost-utánérzés útját választja, kihasználva legnagyobb erősségét, a szimpatikus, hiteles szereplőgárdát. A legvadabb természetfeletti jelenségeket (a sorozat családias hangvételéhez képest néha meghökkentően véres momentumokat is tartalmaz) is földhözragadt józansággal kezelő szereplőknek lehetetlen nem szurkolni. Már az első néhány epizód után elengedhetjük a nagy rejtély kibogozását – az Emergence sokkal jobban mutat családi drámaként.

 

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.