Film

Terminator: Sötét végzet

  • - kg -
  • 2019. december 7.

Mikrofilm

Szinte profetikus, ahogy nem olyan rég Arnold Schwarzenegger, mint hazánkban állomásozó világsztár belefutott az Andrássy úton a magyar valóságba. Pedig nem akart mást, mint engedve egy nagyon is természetes emberi vágynak, szétnézni a Gucci-szaküzletben, kicsit tán vásárolni is ezt-azt. Ám hiába a tetemes életmű és a kaliforniai kormányzóság, ez mind nem volt elég, hogy Arnold beléphessen a boltba – az erősen demokratikus beállítottságú Magyarországon ezt csak akkor tehette volna meg, ha előtte valaki kijön a vásárlókkal teli butikból, ahogy arra a hírek szerint a beengedőemberek fel is hívták a sztár figyelmét. A világraszóló butikgate idején még nem sejthettük, hogy mindez az épp készülő Terminator-film korai beharangozója, hiszen az új epizódban Schwarzenegger épp egy olyan kockás inges kisemberként, bérből-fizetésből élő, öregecske gyilkoló robotként lép elénk, akit a luxusruhaüzletek őrei már a bejáratnál kiszúrnának. A James Cameron elindította, és most a közreműködésével sírba segített sorozat eddig csak a jövővel kereskedett, de most már kárpittal is. A méteráruban nyomuló, emberarcú robot egyébként a jobb poénok közé tartozik, Schwarzi el is lőtte már talkshow-körútja során, de azért így is üt. Nem úgy az egyszerűségében is túlbonyolított sztori, amelyen Linda Hamilton kétségtelen karizmája és a mellérendelt női hősök sem segítenek. Semmi bajunk a kiborgokkal, ismerünk rendes gyilkos robotokat is, de azért 90 percnél hosszabb film ne járjon már nekik! Ezt értük kérjük, nem ellenük. A Sötét végzet 130 perc fölött van.

Forgalmazza a Fórum Hungary

 

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.