Emmy-díj: Ez A korona és a Ted Lasso éve

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 20.

Mikrofilm

A begyűjtött trófeák alapján a streamingszolgáltatók vették át a vezetést a hagyományos tévécsatornáktól.

 

A korona kapta a legjobb drámai sorozat, a Ted Lasso a legjobb vígjátéksorozat, A vezércsel pedig a legjobb mini- vagy antológiasorozat díját a helyi idő szerint vasárnap este Los Angelesben megrendezett 73. Emmy-gálán. A Netflix a brit királyi családról szóló A koronával hét, A vezércsel című sakkdrámával két Emmyt szerzett. Az Apple TV+ sorozata, a Ted Lasso pedig négy díjjal távozott a gáláról.

A koronavírus-járvány miatt korlátozott számú közönség részvételével megtartott ceremónia házigazdája a színész-stand up komikus Cedric the Entertainer volt.

„Nem találok szavakat” – mondott köszönetet Peter Morgan, aki alkotója és írója is volt A korona című sorozatnak, amelynek színészeit, forgatókönyvét és rendezését is Emmy-díjjal jutalmazták.

Az asztalok köré ültetett sztárok felállva ünnepelték Debbie Allen színész-táncos-koreográfust, az amerikai televíziós akadémia kormányzói díjának nyertesét, akit Frank Scherma, az akadémia elnöke is köszöntött.

A legjobb színésznő és színész díját a vígjátéksorozatoknál Jean Smart (Hacks) és Jason Sudeikis (Ted Lasso) vehette át.

A szintén álló ovációval köszöntött színésznő, aki az estén a negyedik Emmy-díját vehette át, beszédében fél éve elhunyt férjéről, a színész Richard Gillilandről is megemlékezett.

„Ennek a sorozatnak a lényege a család, a mentorálás, a csapatmunka. Enélkül én sem lennék itt” – hangsúlyozta Jason Sudeikis, aki első Emmy-jelölését váltotta díjra a Tedd Lasso főszereplőjeként. A brit focicsapathoz érkező amerikai edzőről szóló széria női és férfi mellékszeplője, Hannah Waddingham és Brett Goldstein is díjazott lett.

A drámasorozatoknál A korona két sztárja, Josh O'Connor és a Londonból bejelentkező Olivia Colman kapta a férfi és női főszereplőnek járó díjat, emellett a szereplőgárdából epizódalakításáért Tobias Menzies és Gillian Anderson is Emmy-díjas lett.

A II. Erzsébetet játszó Colman a díjat egy rendkívüli utazás szép befejezésének nevezte. A meghatott színésznő édesapjáról is megemlékezett, akit a világjárvány idején veszített el.

A mini- vagy antológiasorozatok mezőnyében a legjobb színész díját az este kevés meglepetéseinek egyikeként a Halston főszereplője, Ewan McGregor kapta. A legjobb színésznő Emmyjét pedig Kate Winslet vehette át az Easttowni rejtélyek című HBO-produkcióban nyújtott alakításáért. Ezért a szériáért Evan Peters a legjobb férfi mellékszereplő, Julianne Nicholson pedig a legjobb női mellékszereplő díját nyerte el.

„A forgatókönyv hűen ábrázolta a hétköznapok borzalmait és szépségeit, és különösen a nők életét” – emelte ki Nicholson, aki Petersszel együtt a főszereplő Winsletet is méltatta.

Az antológiasorozatok forgatókönyvírói díját az állva ünnepelt Michaela Coel kapta a Tönkretehetlekért. Bár idén rekord számú színes bőrű jelöltje volt a televíziós akadémia díjainak, Coelen kívül végül csak RuPaul, a RuPaul's Drag Race című valóság-versenysorozat sztárja és a Hamilton szereposztása lett díjazott.

A díjátadón a szeptember 6-án elhunyt Emmy-jelölt színészről, Michael K. Williamsről is megemlékeztek.

A Los Angeles belvárosában megrendezett Emmy-díjátadón nagyjából ötszázan vettek részt. A műsort készítő producerek a ceremóniával azt is hangsúlyozni akarták, hogy a televíziózás jelentősége mennyire megnőtt a járvány idején.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.