Emmy-díj: Ez A korona és a Ted Lasso éve

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 20.

Mikrofilm

A begyűjtött trófeák alapján a streamingszolgáltatók vették át a vezetést a hagyományos tévécsatornáktól.

 

A korona kapta a legjobb drámai sorozat, a Ted Lasso a legjobb vígjátéksorozat, A vezércsel pedig a legjobb mini- vagy antológiasorozat díját a helyi idő szerint vasárnap este Los Angelesben megrendezett 73. Emmy-gálán. A Netflix a brit királyi családról szóló A koronával hét, A vezércsel című sakkdrámával két Emmyt szerzett. Az Apple TV+ sorozata, a Ted Lasso pedig négy díjjal távozott a gáláról.

A koronavírus-járvány miatt korlátozott számú közönség részvételével megtartott ceremónia házigazdája a színész-stand up komikus Cedric the Entertainer volt.

„Nem találok szavakat” – mondott köszönetet Peter Morgan, aki alkotója és írója is volt A korona című sorozatnak, amelynek színészeit, forgatókönyvét és rendezését is Emmy-díjjal jutalmazták.

Az asztalok köré ültetett sztárok felállva ünnepelték Debbie Allen színész-táncos-koreográfust, az amerikai televíziós akadémia kormányzói díjának nyertesét, akit Frank Scherma, az akadémia elnöke is köszöntött.

A legjobb színésznő és színész díját a vígjátéksorozatoknál Jean Smart (Hacks) és Jason Sudeikis (Ted Lasso) vehette át.

A szintén álló ovációval köszöntött színésznő, aki az estén a negyedik Emmy-díját vehette át, beszédében fél éve elhunyt férjéről, a színész Richard Gillilandről is megemlékezett.

„Ennek a sorozatnak a lényege a család, a mentorálás, a csapatmunka. Enélkül én sem lennék itt” – hangsúlyozta Jason Sudeikis, aki első Emmy-jelölését váltotta díjra a Tedd Lasso főszereplőjeként. A brit focicsapathoz érkező amerikai edzőről szóló széria női és férfi mellékszeplője, Hannah Waddingham és Brett Goldstein is díjazott lett.

A drámasorozatoknál A korona két sztárja, Josh O'Connor és a Londonból bejelentkező Olivia Colman kapta a férfi és női főszereplőnek járó díjat, emellett a szereplőgárdából epizódalakításáért Tobias Menzies és Gillian Anderson is Emmy-díjas lett.

A II. Erzsébetet játszó Colman a díjat egy rendkívüli utazás szép befejezésének nevezte. A meghatott színésznő édesapjáról is megemlékezett, akit a világjárvány idején veszített el.

A mini- vagy antológiasorozatok mezőnyében a legjobb színész díját az este kevés meglepetéseinek egyikeként a Halston főszereplője, Ewan McGregor kapta. A legjobb színésznő Emmyjét pedig Kate Winslet vehette át az Easttowni rejtélyek című HBO-produkcióban nyújtott alakításáért. Ezért a szériáért Evan Peters a legjobb férfi mellékszereplő, Julianne Nicholson pedig a legjobb női mellékszereplő díját nyerte el.

„A forgatókönyv hűen ábrázolta a hétköznapok borzalmait és szépségeit, és különösen a nők életét” – emelte ki Nicholson, aki Petersszel együtt a főszereplő Winsletet is méltatta.

Az antológiasorozatok forgatókönyvírói díját az állva ünnepelt Michaela Coel kapta a Tönkretehetlekért. Bár idén rekord számú színes bőrű jelöltje volt a televíziós akadémia díjainak, Coelen kívül végül csak RuPaul, a RuPaul's Drag Race című valóság-versenysorozat sztárja és a Hamilton szereposztása lett díjazott.

A díjátadón a szeptember 6-án elhunyt Emmy-jelölt színészről, Michael K. Williamsről is megemlékeztek.

A Los Angeles belvárosában megrendezett Emmy-díjátadón nagyjából ötszázan vettek részt. A műsort készítő producerek a ceremóniával azt is hangsúlyozni akarták, hogy a televíziózás jelentősége mennyire megnőtt a járvány idején.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.