tévésorozat

Ted Lasso

  • SzSz
  • 2020. október 10.

Mikrofilm

2013-ban az amerikai NBC Sport belevágott az angol Premier League meccseinek közvetítésébe, amit egy nagyszabású médiakampánnyal is megtámogatott. Ennek részeként egy 5 perces szkeccset is forgattak, amelyben egy Jason Sudeikis alakította amerikaifoci-edző a Tottenham Hotspur vezetőedzőjévé válik. A promóciós videó a Saturday Night Live legjobb gyöngyszemeit idézi, pedig csak a legkézenfekvőbb poén-magaslabdákat csapja le: a messziről jött amerikai nem érti, hogyan lehet egy meccs döntetlen; negyedek helyett miért félidők vannak; hová tűntek a play-offok; miért passzolnak a játékosok hátra, s a gólokért miért csak egy pont jár. A szkeccs hatalmas sikert aratott a neten, és az is beszédes, hogy az angol bajnokságot a mai napig a csatorna közvetíti – az Apple csinált hát belőle egy sorozatot erősen kontenthiányos streaming platformjára.

Ahogy azt sejteni lehetett, a tízszer félórás Ted Lasso nem ugyanaz, mint amit a YouTube-ra optimalizált eredeti reklámban láthattunk. Az alkotók meg sem próbálták egy az egyben másolni a szkeccset. Helyette elvitték a sorozatot a sportfilmek „utolsókból lesznek az elsők” típusú, elsősorban a feel goodot megcélzó irányába: így lett Ted Lassóból, az arrogáns amerikaiból letörölhetetlen mosolyú, javíthatatlan optimista, aki ugyanúgy semmit nem ért a focihoz, de ez immár nem vicces, inkább csak szerethető. Jason Sudeikis ugyanis továbbra is kiváló; a mellé felépített, rövid lejáratú sablonfigurák pedig becsülettel ki is szolgálják. Hiába szeretnénk utálni, ha elég időt adunk neki, legyőzi az ellenállásunkat.

Elérhető az AppleTv+-on

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.