tévésorozat

Ted Lasso

  • SzSz
  • 2020. október 10.

Mikrofilm

2013-ban az amerikai NBC Sport belevágott az angol Premier League meccseinek közvetítésébe, amit egy nagyszabású médiakampánnyal is megtámogatott. Ennek részeként egy 5 perces szkeccset is forgattak, amelyben egy Jason Sudeikis alakította amerikaifoci-edző a Tottenham Hotspur vezetőedzőjévé válik. A promóciós videó a Saturday Night Live legjobb gyöngyszemeit idézi, pedig csak a legkézenfekvőbb poén-magaslabdákat csapja le: a messziről jött amerikai nem érti, hogyan lehet egy meccs döntetlen; negyedek helyett miért félidők vannak; hová tűntek a play-offok; miért passzolnak a játékosok hátra, s a gólokért miért csak egy pont jár. A szkeccs hatalmas sikert aratott a neten, és az is beszédes, hogy az angol bajnokságot a mai napig a csatorna közvetíti – az Apple csinált hát belőle egy sorozatot erősen kontenthiányos streaming platformjára.

Ahogy azt sejteni lehetett, a tízszer félórás Ted Lasso nem ugyanaz, mint amit a YouTube-ra optimalizált eredeti reklámban láthattunk. Az alkotók meg sem próbálták egy az egyben másolni a szkeccset. Helyette elvitték a sorozatot a sportfilmek „utolsókból lesznek az elsők” típusú, elsősorban a feel goodot megcélzó irányába: így lett Ted Lassóból, az arrogáns amerikaiból letörölhetetlen mosolyú, javíthatatlan optimista, aki ugyanúgy semmit nem ért a focihoz, de ez immár nem vicces, inkább csak szerethető. Jason Sudeikis ugyanis továbbra is kiváló; a mellé felépített, rövid lejáratú sablonfigurák pedig becsülettel ki is szolgálják. Hiába szeretnénk utálni, ha elég időt adunk neki, legyőzi az ellenállásunkat.

Elérhető az AppleTv+-on

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.