tévésorozat

Ted Lasso

  • SzSz
  • 2020. október 10.

Mikrofilm

2013-ban az amerikai NBC Sport belevágott az angol Premier League meccseinek közvetítésébe, amit egy nagyszabású médiakampánnyal is megtámogatott. Ennek részeként egy 5 perces szkeccset is forgattak, amelyben egy Jason Sudeikis alakította amerikaifoci-edző a Tottenham Hotspur vezetőedzőjévé válik. A promóciós videó a Saturday Night Live legjobb gyöngyszemeit idézi, pedig csak a legkézenfekvőbb poén-magaslabdákat csapja le: a messziről jött amerikai nem érti, hogyan lehet egy meccs döntetlen; negyedek helyett miért félidők vannak; hová tűntek a play-offok; miért passzolnak a játékosok hátra, s a gólokért miért csak egy pont jár. A szkeccs hatalmas sikert aratott a neten, és az is beszédes, hogy az angol bajnokságot a mai napig a csatorna közvetíti – az Apple csinált hát belőle egy sorozatot erősen kontenthiányos streaming platformjára.

Ahogy azt sejteni lehetett, a tízszer félórás Ted Lasso nem ugyanaz, mint amit a YouTube-ra optimalizált eredeti reklámban láthattunk. Az alkotók meg sem próbálták egy az egyben másolni a szkeccset. Helyette elvitték a sorozatot a sportfilmek „utolsókból lesznek az elsők” típusú, elsősorban a feel goodot megcélzó irányába: így lett Ted Lassóból, az arrogáns amerikaiból letörölhetetlen mosolyú, javíthatatlan optimista, aki ugyanúgy semmit nem ért a focihoz, de ez immár nem vicces, inkább csak szerethető. Jason Sudeikis ugyanis továbbra is kiváló; a mellé felépített, rövid lejáratú sablonfigurák pedig becsülettel ki is szolgálják. Hiába szeretnénk utálni, ha elég időt adunk neki, legyőzi az ellenállásunkat.

Elérhető az AppleTv+-on

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."