Film

Eurovíziós Dalfesztivál: A Fire Saga története

  • SzSz
  • 2020. augusztus 2.

Mikrofilm

Jamaica bobcsapatot indít a téli olimpián, egy rövidlátó angolból síugró olimpikon lesz, gazdag New York-i operarajongó örökösnő koncertet ad a Carnegie Hallban. Ismerjük az ilyen, igaz történeteken alapuló bájos vígjátékokat, amelyek hihetetlenül hangzó sztorijuk ellenére inkább elbűvölők, mint gunyorosak, és rendszerint az álmok erejéről, a kitartásról, na meg a szeretetről szólnak. Ilyen film ez is.

Bár Will Ferrell főszereplő-forgatókönyvíró és David Dobkin rendező ahelyett, hogy egy valódi sikersztorit vitt volna vászonra (arról a versenyről beszélünk, ahol a szakállas énekesnő győzött, a népdalt előadó orosz nénik pedig második helyen végeztek), inkább kitalált egyet. Eszerint az apró izlandi városkában élő Larsnak gyerekkori álma, hogy megnyerje a dalversenyt, az őt bálványozó Sigrit pedig mint mindenben, ebben is támogatja őt. Fire Saga nevű formációjuk egy véletlennek köszönhetően bejut a hazai selejtezőbe, még egy véletlennek köszönhetően indulhat a nemzetközi seregszemlén, egy harmadik következtében pedig a döntőbe is bejut. Ennyiből is sejthető, hogy a kreatív energiákat nem a sztoriszövésre áldozták – kérdés, akkor mégis mire. A poénok egy része tehát egyszerű esés-kelés, a többi pedig igazi hit or miss: az amerikaiak kigúnyolását értjük, csak épp nem nevetünk, az oroszokon (ahol mindenki tudja, hogy nincsenek melegek vagy genderfluidok) pedig nevetnénk, csak kevés poén kaptak. Épp ezért az Eurovíziós Dalfesztivál nem több, mint egy kétórás promóció, témájához hű habkönnyű tálalásban.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.