Tévésorozat

Ez így nem OK

  • Szabó Ádám
  • 2020. április 19.

Mikrofilm

A tinédzserkorban az a legrosszabb, hogy semmit nem tehetünk ellene – legalábbis ezt tanulhattuk meg az elmúlt pár évtized film- és sorozatterméséből. Akad még néhány hasonló aranyköpés, melyet érdemes felidézni, hiszen az Ez így nem OK pontosan ilyen axiómákból építkezik

A tinédzserkorban az a legrosszabb, hogy semmit nem tehetünk ellene – legalábbis ezt tanulhattuk meg az elmúlt pár évtized film- és sorozatterméséből. Akad még néhány hasonló aranyköpés, melyet érdemes felidézni, hiszen az Ez így nem OK pontosan ilyen axiómákból építkezik: óvakodj a focicsapat kapitányától!; csak akkor írj naplót, ha felkészültél, hogy azt valaki az egész suli előtt felolvassa majd!; mindegy, mi történik előtte, úgyis minden lényeges dolog a sulibálon dől el.

A ki***tt világ vége meglepő sikere után jött az ukáz a Netflixtől: még egy csodabogaras, fekete humoros tinikaland rendel. Az alapanyag ismét Charles Forsman egyik képregénye lett (nincs olyan sok neki, két éven belül az egész életműve kattintható lesz), amihez összehalászták a szereplőket az elmúlt évek legsikeresebb coming of age filmjéből, de a humornak, az épkézláb figuráknak és forgatókönyvnek a nagy sietségben nyoma veszett.

A sztori szerint, ha Sidney dühbe jön, megmagyarázhatatlan dolgok történnek körülötte. Márpedig dühbe jönni bőven van oka: beleszeret barátnőjébe, de a rá hajtó, fura szomszéd srácot sem akarja megbántani, az őt és testvérét egyedül nevelő anyjának nincs ideje rá, ráadásul apja emlékétől is képtelen szabadulni. Mindezek összetett főhőst sejtetnek, akivel bárki könnyen együtt tud érezni – ha ez így van, az kizárólag a fiatal színésznő érdeme, akinek sajnos egyetlen épkézláb párbeszéd sem jutott. Persze élete bizonyos pontján pedig mindenki volt misfit – de egy sorozatban erről nem elég beszélni, ábrázolni is illene.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.