Ez nem a Narcos, de Pablo Escobar itt is teljesen megőrül

  • Gera Márton
  • 2018. április 10.

Mikrofilm

Mostanság divat filmet forgatni a kolumbiai drogbáróról. Érkezik is a legújabb próbálkozás.

Talán soha nem volt még akkora reneszánsza Pablo Escobarnak, mint manapság, legalábbis ami vásznat és a tévéképernyőt illeti. Kezdődött mindez a 2015-ös Narcosszal, ami a Netflix egyik legnagyobb sikere volt, és elég hangulatosan mutatta be, hogy milyen lehetett az élet Kolumbiában a Medellín-kartell virágzása idején. Aztán készült egy rémesen középszerű, itthon csak DVD-n kiadott film (Beépülve – Az Escobar-ügy), ami csak részben szólt Escobarról, inkább azt próbálta bemutatni, hogyan épült be egy amerikai ügynök a drogbáró szervezetébe. Most pedig megjött a magyar előzetese a legfrissebb kísérletnek, ami nemes egyszerűséggel csak Escobar névre hallgat, és a James Bond széria egyik főgonosza, Javier Barden játssza benne a drogbárót.

Az előzetes azt a mai, köztünk szólva teljesen érthetetlen trendet követi, hogy lényegében elmeséli a film történetét, ami Pablo Escobar felemelkedését és bukását mutatja be. Nyilván nem olyan részletesen, mint ahogy a Narcos, mert ugyebár ott két teljes évadon keresztül zajlott a macska-egér játszma, és a cselekményt nem kapcsolati problémákra hegyezték ki. Most viszont e romantikus szál adhat valamiféle drámai jelleget az egyébként akcióban nem szűkölködő mozinak.

Az Escobart egy hónap múlva, május 10-én mutatják be Magyarországon.

Escobar (16E) hivatalos magyar nyelvű előzetes

Escobar (16E) idén nyáron a mozikban! https://www.youtube.com/user/bigbang201111 https://www.facebook.com/bigbangmedia http://www.bigbangmedia.eu https://plus.google.com/117063869443963403663

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.