Ez nem a Narcos, de Pablo Escobar itt is teljesen megőrül

  • Gera Márton
  • 2018. április 10.

Mikrofilm

Mostanság divat filmet forgatni a kolumbiai drogbáróról. Érkezik is a legújabb próbálkozás.

Talán soha nem volt még akkora reneszánsza Pablo Escobarnak, mint manapság, legalábbis ami vásznat és a tévéképernyőt illeti. Kezdődött mindez a 2015-ös Narcosszal, ami a Netflix egyik legnagyobb sikere volt, és elég hangulatosan mutatta be, hogy milyen lehetett az élet Kolumbiában a Medellín-kartell virágzása idején. Aztán készült egy rémesen középszerű, itthon csak DVD-n kiadott film (Beépülve – Az Escobar-ügy), ami csak részben szólt Escobarról, inkább azt próbálta bemutatni, hogyan épült be egy amerikai ügynök a drogbáró szervezetébe. Most pedig megjött a magyar előzetese a legfrissebb kísérletnek, ami nemes egyszerűséggel csak Escobar névre hallgat, és a James Bond széria egyik főgonosza, Javier Barden játssza benne a drogbárót.

Az előzetes azt a mai, köztünk szólva teljesen érthetetlen trendet követi, hogy lényegében elmeséli a film történetét, ami Pablo Escobar felemelkedését és bukását mutatja be. Nyilván nem olyan részletesen, mint ahogy a Narcos, mert ugyebár ott két teljes évadon keresztül zajlott a macska-egér játszma, és a cselekményt nem kapcsolati problémákra hegyezték ki. Most viszont e romantikus szál adhat valamiféle drámai jelleget az egyébként akcióban nem szűkölködő mozinak.

Az Escobart egy hónap múlva, május 10-én mutatják be Magyarországon.

Escobar (16E) hivatalos magyar nyelvű előzetes

Escobar (16E) idén nyáron a mozikban! https://www.youtube.com/user/bigbang201111 https://www.facebook.com/bigbangmedia http://www.bigbangmedia.eu https://plus.google.com/117063869443963403663

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.