Folytatódik a Meglógtam a Ferrarival

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 22.

Mikrofilm

A második részt ugyanazok készítik, akik a Cobra Kai sikersorozatot.

John Hughes az érzelmes és értelmes tinifilmek igazi pápájának számított, számos sikere közül azonban talán az 1986-os Meglógtam a Ferrarivalt övezi a legnagyobb figyelem: elég csak Matthew Broderick laza alakítására, vagy épp a Twist and Shout-táncjelenetre gondolnunk. A mozi középpontjában Ferris Bueller (Broderick) és barátja, Camerin Frye (Alan Ruck) áll, akik úgy döntenek, elkötik utóbbi apjának méregdrága Ferrariját.

A film egyik jelenetében Ferrisék átadják a locsit egy parkolóinasnak, aki barátjával elviszi azt egy örömkörre – de hogy mi történik velük pontosan, arra egy rövid jeleneten kívül nem kapunk választ.

A két, eredetileg név nélküli fickót Richard Edson és Larry “Flash” Jenkins alakították, mindketten 2019-ben hunytak el. A hírek szerint most megismerhetjük az ő történetüket is, ugyanis Sam and Victor’s Day Off, azaz Sam és Victor szabadnapja címen folytatás készül (az eredeti angol címe Ferris Bueller szabadnapja volt). Bizakodásra adhat okot, hogy a projekt mögött az a Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg és Josh Heald alkotta trió áll, akik a Cobra Kai sorozatért is felelnek – azaz van tapasztalatuk abban, hogyan lehet egy 80-as évekbeli klasszikust a mai ízlésnek megfelelően átalakítani. Kérdés, a közönség ugyanolyan örömmel fogadja-e ezt a spinoffot is, illetve felbukkannak-e majd benne az eredeti film sztárjai. Egyelőre egyikről sincs hír, ahogy azt sem tudni, kik alakítják majd a főszerepeket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.