Film

Fontos vagy nekem

  • - kg -
  • 2021. február 24.

Mikrofilm

Hannibal Lecter bűnei kisded mókázásnak tűnnek ahhoz képest, amit ez a nő művel.

Marla Greyson idős embereket nyilváníttat magatehetetlennek, otthonba dugja és elzárja őket rokonaiktól, majd feléli a vagyonukat. A megfelelő papírokra a megfelelő pecsétek néhány tettestárs (orvos, idősotthon-igazgató) és egy könnyen átvágható bíró jóvoltából kerülnek, és már megy is a nagyi a zárt otthonba.

Rosamund Pike jégkirálynőnek ható top menedzserként irányítja birodalmát: azért olyan tenyérbe mászó, mert hihetőnek tűnik, hogy a Marla-technika a valóságban is működhet. És persze a pandémia, a látogatási tilalmak is sokat tettek ahhoz, hogy Marlát az utóbbi évek legelvetemültebb filmes gonosztevőjének érezzük. Csöndesebb gyilkos, mint a magas vérnyomás, és nincs ellenszere.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.