tévésmaci

A csúf vén keselyű

  • tévésmaci
  • 2021. február 24.

Mikrofilm

Amikor Sztupa és Troché együtt csatangoltak a háborús hősükkel, Hollywoodban már elég jól állt a szénájuk.

Hogy mást ne mondjunk, Mr. Sztupa és Mr. Troché feliratú szék – fakeretes, összecsukható, jellegzetes holmi – várta őket a forgatásokon, ami elég nyilvánvalóan jelzett valamiféle rangot, egyfajta státusbéliséget. A hős kellemes fiatalember volt, bár fegyvert hordott magánál, még akkor is, amikor munkába ment, ami arrafelé sem volt megszokott egy olcsó westernek tucatjaiban tündöklő színésztől.

Néhányan féltek is tőle a stábjában; néha furcsa kitörései voltak. Azt már kevesebben látták, hogy rendszeresen riad fel sikoltozva álmában… tipikus esete a poszttraumás stressz szindrómának, csak akkor még nem ismerték ezt, háborús fáradtság volt a hivatalos orvosi neve.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.