Tévétorrent

Fosse/Verdon

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 19.

Mikrofilm

Kevés rendezőnek adatik meg, hogy saját halálát is filmre vigye, Bob Fosse viszont pont ezt tette: kvázi-önéletrajzi filmjének, a Mindhalálig zenének a zárójelenetében bemutatta, hogyan is szeretne eltávozni – rá­adásul magát Roy Schneidert használhatta bábjaként. A musical Fosse filmes karrierjének nyilvánvaló csúcsa volt, ahova számos díj és elismerés után jutott el: ugyanolyan arrogáns, narcisztikus nőcsábász volt ekkor is, mint kar­rierje elején, de legalább nem félt már szembenézni önmagával és démonaival.

A Fosse/Verdon sok szempontból olyan, mintha a Mindhalálig zene tévés adaptációja lenne, hétszer egy órában: folyamatos táncot folytatnak benne a személyes drámázások és a karrierválságok, a színpad és a film, a géniusz és az esendő ember. Egy remek jelenetben még a film zárójelenetén is sikerül csavarni egyet: a Lin-Manuel Miranda alakította Roy Schneider, aki épp Bob Fosse-t alakítja, megkéri a sorozatban Fosse-t alakító Sam Rockwellt, hogy a Mindhaláig zene felvételén játssza el ő is a finálét – elvégre mégiscsak róla van szó.

Az alkotók Fosse élettörténetét a harmadik házasságára fűzték fel: Gwen Verdon itthon kevésbé ismert, a tengerentúlon viszont igazi színházi sztárnak számított. Héjanászuk végig fenntartja a feszültséget, de biztonságképpen maga a sorozat is állandóan ide-oda ugrál az időben, miközben feliratokkal igyekszik a nézőit képben tartani, mennyi idő is telt el mondjuk a Kabaré vagy a Chicago bemutatója óta. A műsor egyetlen hibája, hogy Fosse alkotásaival ellentétben nincs igazán markáns saját stílusa, hangja.

 

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.