Film

Hellboy

  • - kg -
  • 2019. május 18.

Mikrofilm

Van élet a maszk mögött is – bizonyította Ron Perlman, aki kétszer is életet és személyiséget adott Mike Mignola közkedvelt képregényhősének, a nem csak zavarában vörös Hellboynak. Élet és személyiség dolgában ezúttal nagyon csehül állunk, aminek köze lehet ahhoz, hogy a harmadik Hellboyban (ami egy reboot) sem Perlman, sem az első kettőt jegyző és a pokolfajzatot szívügyének tekintő Guillermo del Toro nem vett részt. Ahogy hazai színészek (lásd Kamarás Iván) sem, mert szemben a második résszel, a harmadikat nem Etyeken, hanem jórészt Bulgáriában forgatták – ott van stúdiója Avi Lernernek, az Andy Vajnához hasonló hollywoodi karriert futó producernek. Szívesen elidőznénk az idős Rambónak és az összes feláldozhatónak bizalmat és dollártízmilliókat szavazó Lerner karrierjénél, mert az minden bizonnyal ezerszer izgalmasabb, mint az új Hellboy legkreatívabb pillanata – utóbbi abból áll, hogy a szerethető vörös monstrum Ian McShane (jelen van és nyugdíjra gyűjt) tanácsára levágott szarvai helyét reszelgeti, mert ez olyan, mint a szakállvágás – trimmelni kell, ha nem akarjuk, hogy elburjánozzék. Hogy hol veszett el Hellboy humora és embersége – mert Perlmannél még megvolt –, rejtély, de a megoldása éppoly érdektelen, mint maga a film; lehet, hogy a forgatókönyvben, lehet, hogy Bulgáriában, lehet, hogy a B jelzésű brit horrorocskákkal indult Neil Mar­shall rendező fejében, ki tudja. David Harbour végre maga mögött hagyhatta volna a mívesen megformált mellékszerepek mélységeit, és tessék, máris mehet vissza jóságos seriffet játszani a Stranger Thingsbe.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.