Jamie Foxx először beszélt tavalyi rejtélyes eltűnéséről

  • narancs.hu
  • 2024. július 2.

Mikrofilm

Kért egy fejfájás elleni gyógyszert, majd 20 nap teljesen kiesett neki.

Tavaly tavasszal a semmiből érkezett a hír: Jamie Foxx színész orvosi komplikációk miatt kórházba került. A Ray és a Django elszabadul Oscar-díjas sztárja ekkor épp a Back in Action című Netflix-komédiát forgatta az egyesült államokbeli Atlantában. Nem lehetett tudni, mi történt vele, egyedül ugyanis a lánya, Corinne Foxx posztolt szűkszavúan az Instagramra, miszerint a gyors beavatkozásnak és a remek ellátásnak köszönhetően apja már felépülőben van.

Pár hónap múlva már maga Foxx jelentkezett egy rövid videóval a közösségi médiában. „El sem tudom mondani, milyen messziről kellett visszajönnöm. Valami olyanon mentem keresztül, amit soha nem gondoltam volna” – fogalmazott, majd elmagyarázta, azért tűnt el a nyilvánosság elől, mert nem akarta, hogy a közönség olyan állapotban lássa. Ekkor már arról szóltak a pletykák, hogy lebénult, esetleg elvesztette a látását. Ezeket kategorikusan tagadta, de mint mondta: „Megjártam a poklot. A felépülésemben akadt pár kátyú is, de visszatérek és dolgozni fogok”.

A színész azóta se árult el több részletet, így pontosan nem tudni, hogy mi történt vele – egy nemrég feltöltött Tiktok-videóban azonban Foxx kicsit részletesebben is beszélt a rejtélyes egészségügyi vészhelyzetéről.

A videóban Foxx egy phoenixi hotel előtt beszélget néhány rajongójóval, akiknek azt meséli: „Nézzétek, tavaly április 11-én borzalmas fejfájásom volt. Kértem egy Advilt” – mondja, majd csettint egyet ujjaival. „20 napra eltűntem. Semmire nem emlékszem” – magyarázta.

@drbrendacombs Saw @Jamie Foxx ☑️ in downtown Phoenix today. He said April 11th 2023 he had a bad headache and asked a friend for an Advil. Woke up 20 days later with no memory of what happened😢🙏🏽His resilience is truly inspiring! 🙏#JamieFoxx #Inspiration #Hope #nevergiveup ♬ original sound - Dr Brenda Combs

A testvére és a lánya szállította őt kórházba, ahol egy kortizon injekciót kapott. Foxx a videóban a fejére mutatva felidézi, hogy egy doktor elmondta neki: valami baj van vele ott. „De nem mondom el, hogy mi az” – tette hozzá nevetve.

Továbbra sem tudjuk tehát, milyen vészhelyzeten esett át, az azonban árulkodó, hogy közel egyhónapos kórházi kezelés után a színészt egy sztrókra és agysérülésekre specializálódott rehabilitációs intézetben ápolták. Márciusban Foxx azt nyilatkozta, tudja, hogy mindenki kíváncsi rá, mi történt vele, és el is fogja mondani, de a saját szájíze szerint. „Valami vicceset csinálok belőle. Ott leszek a színpadon, visszatérek a standup gyökereimhez” – fogalmazott.

Az egészségügyi problémája előtt Foxx-nak kifejezetten jó éve volt a tavalyi: Tyrene klónja című, egyedi netflixes sci-fije remek kritikákat kapott, A temetésért ugyancsak rengetegen dicsérték. A Back in Action című filmben, amelynek forgatása közben rosszul lett, azzal a Cameron Diazzal szerepel, aki 10 év után látható először filmen, miután visszavonult a reflektorfényből. Foxxnak van egy dobozban lévő vígjátéka is, amiről azonban azt nyilatkozta, addig nem hajlandó bemutatni, amíg ilyen túlérzékeny világban élünk.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.