A hátulgombolós náci esete a bájoskodó Hitlerrel

  • - kg -
  • 2020. március 5.

Mikrofilm

Rémisztő lenne egy ekkora hollywoodi filmben, hogy a kis náciból a végére kis náci marad.

Sima ügy, joggal gondolhatnánk, de mégsem olyan egyszerű náci kisfiúnak lenni, pedig épp nácizmus van, Hitler is hatalmon, a háború is dúl, ám Jojónak, a német kisfiúnak küzdelmes sors jutott.

A hátulgombolós náci feltétlen híve a nácizmusnak, a német felsőbbrendűségbe vetett hite megingathatatlan, és a zsidókat is ördögtől valónak tartja, de ajvé,

a náciképzőben nem mutat kellő kíméletlenséget.

Ebből bizony még bajok lesznek, pedig Jojo képzeletbeli barátja és lelki társa Adolf Hitler, akit – nyilván a még nagyobb dili kedvéért – a rendező, Taika Wai­titi alakít alkalomhoz illő paródiabajusszal.

false

 

Fotó: Fórum Hungary

 

A rövidnadrágos minináci és Hitler, a képzelt barát – ilyen szkeccsről álmodoznak a humor sasfészkében, a Saturday Night Live felső szintjein, Will Ferrell már a padból kidőlve jelentkezik, hogy ő a Führert és a fiúcskát is eljátszaná. Sorry, Will, ez most nem egy szombat esti geg, hanem egy szerzői film, tehát a rendező viszi a bajuszt is. És megválaszolja, bár senki nem kérdezte, hogy mi lett volna, ha Wes Anderson nem Zweigtől, hanem Grasstól ihletetten forgatja le a Grand Valamilyen Hotelt, ám sokkal többre nem jutunk. „Mélység” jeligére Waititi

egy falba rejtett zsidó leánnyal fejeli meg

a nem mind üde nácis poénjait, akire nagy szükség van, mert annak még a gondolata is rémisztő egy ekkora hollywoodi filmben, hogy a kis náciból a végére kis náci marad. Nem, ez tarthatatlan, valaminek történnie kell. Így aztán a sokat hangoztatott művészi bátorság (hűha, Hitlerrel bájoskodunk!) a rokonszenves új-zélandi alkotó későbbi filmjeire marad.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.