A hátulgombolós náci esete a bájoskodó Hitlerrel

  • - kg -
  • 2020. március 5.

Mikrofilm

Rémisztő lenne egy ekkora hollywoodi filmben, hogy a kis náciból a végére kis náci marad.

Sima ügy, joggal gondolhatnánk, de mégsem olyan egyszerű náci kisfiúnak lenni, pedig épp nácizmus van, Hitler is hatalmon, a háború is dúl, ám Jojónak, a német kisfiúnak küzdelmes sors jutott.

A hátulgombolós náci feltétlen híve a nácizmusnak, a német felsőbbrendűségbe vetett hite megingathatatlan, és a zsidókat is ördögtől valónak tartja, de ajvé,

a náciképzőben nem mutat kellő kíméletlenséget.

Ebből bizony még bajok lesznek, pedig Jojo képzeletbeli barátja és lelki társa Adolf Hitler, akit – nyilván a még nagyobb dili kedvéért – a rendező, Taika Wai­titi alakít alkalomhoz illő paródiabajusszal.

false

 

Fotó: Fórum Hungary

 

A rövidnadrágos minináci és Hitler, a képzelt barát – ilyen szkeccsről álmodoznak a humor sasfészkében, a Saturday Night Live felső szintjein, Will Ferrell már a padból kidőlve jelentkezik, hogy ő a Führert és a fiúcskát is eljátszaná. Sorry, Will, ez most nem egy szombat esti geg, hanem egy szerzői film, tehát a rendező viszi a bajuszt is. És megválaszolja, bár senki nem kérdezte, hogy mi lett volna, ha Wes Anderson nem Zweigtől, hanem Grasstól ihletetten forgatja le a Grand Valamilyen Hotelt, ám sokkal többre nem jutunk. „Mélység” jeligére Waititi

egy falba rejtett zsidó leánnyal fejeli meg

a nem mind üde nácis poénjait, akire nagy szükség van, mert annak még a gondolata is rémisztő egy ekkora hollywoodi filmben, hogy a kis náciból a végére kis náci marad. Nem, ez tarthatatlan, valaminek történnie kell. Így aztán a sokat hangoztatott művészi bátorság (hűha, Hitlerrel bájoskodunk!) a rokonszenves új-zélandi alkotó későbbi filmjeire marad.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.