Kirúgta az HBO A Fehér Lótusz putyinista színészét

  • narancs.hu
  • 2024. február 3.

Mikrofilm

Az orosz elnök pár éve ki is tüntette a szerb Milos Bikovicot. 

Az HBO kirúgta A Fehér Lótusz alig pár hete szerződtetett szerb színészét, Milos Bikovicot, írja a New York Times cikke nyomán a hvg.hu. A cég közölte: Bikovic szerepére új színészt keresnek.

Bikovic a sorozat harmadik évadában játszott volna, ám leigazolásának január 12-i bejelentését komoly felhördülés fogadta.

A színész híresen oroszbarát, számos orosz filmben szerepelt,

2018-ban Vlagyimir Putyin kitüntette, 2021-ben pedig orosz állampolgárságot kapott.

Az ukrán külügyminisztérium fel is hívta a fentiekre az HBO figyelmét az X-en, és feltette a kérdést a csatornának, hogy rendben van-e együtt dolgozni egy olyan emberrel, aki "támogatja a népirtást és a nemzetközi jog megsértését".

Bikovic az ukrajnai invázió 2022-es indulásakor megosztott egy felmérést a közösségi médiában, mely azt mutatta, hogy a Putyinba vetett bizalom erősebb az oroszok körében, mint az ukránok Zelenszkijbe vetett bizalma. Igaz, másnap már arról posztolt, hogy bár ne történt volna meg ez a háború.

A színész szerződésének felbontására közölte, "célzott kampány" folyt ellene azért, hogy kirúgják a sorozatból. Azt is írta, hogy maga is egy háborúdúlta országban nőtt fel, 11 évesen légópincékben bujkált a bombázások elől, és sohasem kívánná, hogy ilyen pusztítást bárkinek is át kelljen élnie. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.