Lamúr a rendőr anyukájával

Mikrofilm

Megnéztük mi is a Tengerparti történetek című tévésorozatot, és egészen odavoltunk.

Ha egy hozzáértő droggal kezd foglalkozni, abból majdnem mindig jó sztori lesz (Narcos, Breaking Bad), viszont, ha egy teljesen laikus kezdd el foglalkozni vele... nos, abból is (Nancy ül a fűben, Hogyan adjunk el drogokat a neten). Mindebből persze nem következik, hogy a drog önmagukban jó sztorik alapja. Hiszen a szer nem csak a tudatot, de az egzisztenciát is módosítja, teljesen elmosva a kis- és nagyember közti határokat. Hiszen elég egy fekete szigszalaggal gondosan áttekert csomag, amellyel cicáznak a szereplők és attól függően, hogy épp ki kapja el, a született senkiből máris nagykutyát, a heféből elítéltet csinálhat a pakk. Nem véletlen, hogy a téma különösen vonzza azokat a rendezőket, akiket az emberi gyarlóság bugyrai érdekelnek, ám az így megnövekedett kínálat azonban jócskán lenyomja az elkészült művek értékét. Jack és Harry Williams feketekomédiájának ezért talán még könnyebb volt is kiemelkednie a tömegből.

Janet és Samuel két idegen, akik nyomorúságos életük elől menekülnek, a nő a nevelt fia láthatási jogát és 3 ujját vesztette el a közelmúltban, a férfi pedig családja minden pénzét és a londoni házukat szerencsejátékon. Az ilyen helyzetben nem tehet mást az ember, minthogy reméli, egyszer a semmiből az ölébe hullik egy vagyon, velük pedig meg is történik, egy partra sodródott hajón több millió fontnyi kokaint találnak. A két szerencsétlen pedig úgy bízik a sors indokolatlan bőkezűségében, mintha az nem most szívatta volna meg őket annyira, hogy ide kerüljenek. De hát egy ekkora fogást nem lehet csak úgy elengedni. Így gondolja ezt annak eredeti tulajdonosa, a pszichopata francia szabó is , aki égen-földön keresi a két botcsinálta kokainbárót. (Mi történik mostanában a szabókkal? Egyre több az olyan film/sorozat, amelyben ők a végtelenül profi, hidegvérű főgonoszok. Hogy ez most valamiféle bújtatott fenyegetés a fast fashion világának vagy tényleg ennyi potenciál van ebben a szakmában, azt nem tudni.)

A hajórakományt fókuszba állító sorozat a Fargo alkotóinak műveit idézi (de az is úgymond biztosra vehető, hogy a készítőknek Tarantino és Guy Ritchie neve sem ismeretlen). Itt is mindenki szerencsétlenül próbál előnyt kovácsolni magának, mindannyian végig irtó közel járnak a megoldáshoz – a kispados rendőrfiú együtt fagyizik egy gyilkossal, a szabó meg a kisrendőr anyukájával esik szerelembe –, mégsem oldanak meg semmit. Egy büdös kisváros kisembereinek krónikái ezek, amelyeket itt is olyan kegyetlen gyilok-jelenetekkel tesznek felejthetetlenné, hogy az ember szinte zavarba jön, amiért közben ilyen jól szórakozik. A Williams fivérek ugyanis sokkal inkább – egy jó humorú narrátorral szinte teljesen – a komédia irányába tolják el a sorozatot. Mely vérbeli angol produkcióként a streaming túlkinálatától elnyűtt nézőnek olyan, mintha a hősökhöz hasonlóan maga is ölébe hullott kincset találna.

Megnézte nyomtatott kiadásunk szakeleme is, kritika az e heti számban. A sorozat elérhető a Skyshowtime-on.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

„Én valami kevésbé szelídet kerestem”

  • Mink András

„A be nem illeszkedés vonzó távlatát nyújtották nekem” – olvasható Kenedi János szellemi ébredésének történetéről számot adó, Elhülyülésem története című 1977-es írásában, amelyet Kovács András nevezetes körkérdésére (Marx a negyedik évtizedben) írt válaszul.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.