Tévésorozat

Lovecraft Country

  • - kg -
  • 2020. szeptember 27.

Mikrofilm

Amerika, vidék, hatvanas évek, sötétedik. Hárman ülnek egy autóban, helybeli rasszisták üldözik őket, nincs menekvés. Autó megáll, fegyver dörren és elkezdődik Alan Parker filmje, a Lángoló Mississippi, amelybe Gene Hackman és Willem Dafoe cowboyos alakjai mellé azért még épp elég gyomorszorító részlet került a rasszizmus lincselésekkel és lótetemekkel teli mindennapjaiból.

Új sorozat, első epizód: Amerika, vidék, ötvenes évek, sötétedik. Hárman ülnek egy autóban, üldözés, nincs menekvés, autó megáll és… És jönnek a szörnyetegek. Nem átvitt, hanem nagyon is át nem vitt értelemben kell őket érteni, rusnya dögök, sokat dolgozhatott rajtuk a digitális szörnyszakosztály. A cizellált részletek, ahogy egy-egy létfontosságú szervet kiharapnak a hirtelen elgyávult rasszistákból, tankönyvszerű. Az üzenet ettől még annyira nyilvánvaló, hogy csak pironkodva írhatjuk le: a rasszizmus az igazi szörnyeteg! De nem ettől csalódás e vadonat­új sorozathibrid, amely H. P. Love­craft világát igyekszik ötvözni a Lángoló Mississippiével. Attól az, hogy olyan jól indult minden: amíg csak a bokorban lapultak a szörnyek, amíg az afroamerikai főszereplők egyszerű utazóként igyekeztek fejüket a nyakukon megőrizve átkelni az amerikai vidék mélyén, addig, bár szomorú, de feszültséggel teli talány volt, hogy a páratartalomnál is sűrűbb rasszizmusban eljutnak-e egyik utcasaroktól a másikig. A szörnybiznisz azonban más kvalitásokat kíván, élőhalottak és lefejezős liftek társaságában csak a legnagyobb horrorjártasság mellett őrizhetjük meg a komolyságot.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.