Magyar látványtervező filmje is szerepel a Sundance Filmfesztiválon

  • narancs.hu
  • 2025. január 31.

Mikrofilm

A világ egyik legnagyobb presztízsű seregszemléjének versenyszekciójában vetítik a Love, Brooklynt, melynek látványtervezője a Teplán Lili.

Már javában zajlik a január 23-án kezdődött, és egészen február 2-ig tartó Sundance filmfesztivál az egyesült államokbeli Utah két városában, Park Cityben és Salt Lake Cityben. Ez az egyik legismertebb filmes seregszemle, mely tavaly ünnepelte 40. születésnapját. Az idei fesztiválon a versenyszekcióban mutatták be Rachael Abigail Holder Love, Brooklyn című filmjét, mely három brooklyni lakos életét mutatja be szerelmeik, veszteségeik, karrierjük és barátságaik révén. A film egyik producere Steven Soderbergh volt, és többek között szerepel benne a Holdfény, a Selma és az Időcsavar sztárja, André Holland is.

De ami számunkra ennél is érdekesebb, hogy látványtervezője nem más, mint a magyar Teplán Lili. Mint a Klubrádió vele készült beszélgetéséből kiderült, Magyarországon született és nőtt fel, de immár tíz éve Amerikában él. Korábban dolgozott az Egy könyvmoly regényes élete című, magyarul is megjelent bestseller filmadaptációjában (The Storied Life of A.J. Fikry), az Old Man című 2022-es thrillerben csakúgy, mint a Mr. Robot című sorozatban vagy a We’re All Going to the World’s Fair című művészhorrorban is. Utóbbi rendezője, Jane Schoenbrun áll a múlt év egyik legjobb filmje, a Ragyogj, TV, ragyogj! mögött is. Teplán Lili tagja az art directorok, azaz látványtervezők amerikai céhének is. Mint az interjúban elmondta, meghatározó élmény volt számára Mácsai János gyerektábora, itt erősödött meg benne, hogy valamilyen kreatív munkával szeretne foglalkozni. Gimnázium után a New York Film Academy képzésére járt.

A Love, Brooklynt a The Hollywood Reporter ódának nevezi egy drámai változáson átmenő városhoz (azaz városrészhez, hiszen Brooklyn New York része). A film többek között azt mutatja be, miként tér vissza az élet a normális kerékvágásba a Covid és a lezárások után. A The Wrap kritikájában élettel teli elsőfilmnek hívta az alkotást, míg a Deadline úgy írt róla, mint egy elengedésről szóló, gyengéd szerelmeslevélről, amit a városrésznek címeztek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.