Magyar látványtervező filmje is szerepel a Sundance Filmfesztiválon

  • narancs.hu
  • 2025. január 31.

Mikrofilm

A világ egyik legnagyobb presztízsű seregszemléjének versenyszekciójában vetítik a Love, Brooklynt, melynek látványtervezője a Teplán Lili.

Már javában zajlik a január 23-án kezdődött, és egészen február 2-ig tartó Sundance filmfesztivál az egyesült államokbeli Utah két városában, Park Cityben és Salt Lake Cityben. Ez az egyik legismertebb filmes seregszemle, mely tavaly ünnepelte 40. születésnapját. Az idei fesztiválon a versenyszekcióban mutatták be Rachael Abigail Holder Love, Brooklyn című filmjét, mely három brooklyni lakos életét mutatja be szerelmeik, veszteségeik, karrierjük és barátságaik révén. A film egyik producere Steven Soderbergh volt, és többek között szerepel benne a Holdfény, a Selma és az Időcsavar sztárja, André Holland is.

De ami számunkra ennél is érdekesebb, hogy látványtervezője nem más, mint a magyar Teplán Lili. Mint a Klubrádió vele készült beszélgetéséből kiderült, Magyarországon született és nőtt fel, de immár tíz éve Amerikában él. Korábban dolgozott az Egy könyvmoly regényes élete című, magyarul is megjelent bestseller filmadaptációjában (The Storied Life of A.J. Fikry), az Old Man című 2022-es thrillerben csakúgy, mint a Mr. Robot című sorozatban vagy a We’re All Going to the World’s Fair című művészhorrorban is. Utóbbi rendezője, Jane Schoenbrun áll a múlt év egyik legjobb filmje, a Ragyogj, TV, ragyogj! mögött is. Teplán Lili tagja az art directorok, azaz látványtervezők amerikai céhének is. Mint az interjúban elmondta, meghatározó élmény volt számára Mácsai János gyerektábora, itt erősödött meg benne, hogy valamilyen kreatív munkával szeretne foglalkozni. Gimnázium után a New York Film Academy képzésére járt.

A Love, Brooklynt a The Hollywood Reporter ódának nevezi egy drámai változáson átmenő városhoz (azaz városrészhez, hiszen Brooklyn New York része). A film többek között azt mutatja be, miként tér vissza az élet a normális kerékvágásba a Covid és a lezárások után. A The Wrap kritikájában élettel teli elsőfilmnek hívta az alkotást, míg a Deadline úgy írt róla, mint egy elengedésről szóló, gyengéd szerelmeslevélről, amit a városrésznek címeztek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.