Streamingszolgáltatóként ugyan a Netflixet nem kötik őket olyan szorosan a korhatárszabályok, mint a mozikat, eddig azért odaügyeltek rá, hogy filmjeik az előfizetők többsége számára nézhetőek legyenek. Scorsese 2019-es Az írje R-es besorolást kapott, azaz 17 éven aluliak hivatalosan csak szülővel vagy felnőtt társaságában nézhették meg – ez azonban csak a negyedik legszigorúbb besorolásnak számít. A platform azonban most szakít hagyományával, legújabb mozija, a Blonde ugyanis "NC-17 – Adults Only" korhatárkarikát kapott, azaz hivatalosan kizárólag felnőttek nézhetik meg.
Andrew Dominik filmje Marilyn Monroe felemelkedését és bukását mutatja majd be, a főszerepben Ana de Armasszal, a Tőrbe ejtve sztárjával. A filmet az idei Velencei Filmfesztiválon mutatják majd be, ez is jelzi tehát, hogy a cég azt reméli, a következő díjszezon egyik legfelkapottabb címe válhat belőle.
„A Netflix megengedte, hogy azt a filmet készítsem el, amelyiket szeretném. Az NC-17 besorolás ellenére ez egy elég jó dolog” – nyilatkozta a rendező, aki nem fukarkodott saját alkotása dicséretével. „A Blonde egy mozi a világ összes szeretetlen gyermekének. Olyan, mintha az Aranypolgárnak és a Dühöngő bikának lánya született volna” – foglalta össze, hozzátéve, szerinte a Blonde ott lesz a világ valaha készült 10 legjobb filmje között. Mikor azonban a film játékidejéről kérdezték, azzal viccelte el a dolgot, hogy ez olyan, mint egy nőtől megkérdezni, hány éves.
A film Joyce Carol Oates azonos című regényén alapszik majd. Dominik szerint a mozi Monroe gyermekkori traumáinak bemutatása után azt ábrázolja majd, ahogy a dráma kettéhasítja a sztár életének nyilvános és privát szeletét.
A rendezőhöz olyan, kultikusnak mondható filmek köthetőek, mint a Chopper – A kegyetlen, a Jesse James meggyilkolása, a tettes a gyáva Robert Ford, vagy az Ölni kíméletesen, de készített két dokumentumfilmet is Nick Cave-ről. Mint elmondta, már nagyon régóta megszállottja Marilyn Monroe élettörténetének, azelőtt is kutatta a színésznő hátterét, hogy 2018-ban megírta a forgatókönyvet. A filmben felhasználta a színésznőről készült legismertebb képeket és filmjeit is, de a belső dráma jelenetei mellé helyezve újrakeretezte azokat.
„Ez egyfajta film a tudatalattiról. Egy tragédia. Egy gyerek, akit senki nem akart, a világ legkeresettebb nőjévé vált, akinek meg kellett küzdenie a felé áramló vággyal és azzal, mindez milyen zavarba ejtő. Ez olyan, mint egy rémálom. Mintha egy kocsiban ülnél, amiben nincs fék. És egyre gyorsabban és gyorsabban megy” – taglalta.
A Netflix pedig reménykedhet, hogy bejön a rendező jóslata, és végre valóban megkaparinthatják az Oscar-díjat – ez eddig sem Az írrel, sem a valódi Aranypolgár készítéséről szóló Mankkal nem sikerült nekik.
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!