Mark Hamill berágott Zuckerbergre

  • narancs.hu
  • 2020. január 14.

Mikrofilm

Törölte a Facebook profilját.

„Elhagyta az erő a világ legnagyobb közösségi oldalát; a világ legismertebb jedi lovagját megszemélyesítő Mark Hamill helyi idő szerint hétfőn bejelentette, hogy törölte Facebook-fiókját, mert felháborodott azon, hogy a közösségi oldal nem hajlandó ellenőrizni a politikai hirdetéseket.” – villantotta meg humorát hajnalban az MTI magyar hírügynökség.

„Annyira csalódtam, hogy Mark Zuckerberg többre értékeli a profitot az igazságnál, hogy úgy döntöttem, törlöm a Facebook-fiókomat” – írta Luke Skywalker 68 éves megformálója a Twitteren. „Tudom, sokan azt mondják majd, hogy tesznek rá, de én jobban fogok aludni ettől” – tette hozzá.

A Facebook a múlt héten jelentette be, hogy kirívó esetektől eltekintve nem fogja ellenőrizni a politikai hirdetések valóságtartalmát, és a felhasználókra bízza, hogy mit tartanak igaznak, hitelesnek, és mit hisznek el. Ezzel szemben a Twitter tavaly év végén azt közölte, hogy az oldalról teljes mértékben kitiltják a politikai hirdetéseket.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.