Idén biztosan nem nyerünk Oscart

  • narancs.hu
  • 2020. január 13.

Mikrofilm

Nem került be a legjobb filmek közé az Akik maradtak.

Todd Philips Joker című filmje kapta a legtöbb, 11 Oscar-jelölést, Martin Scorsese Az ír című maffiaeposza, Sam Mendes 1917 című első világháborús alkotása és Quentin Tarantino Volt egyszer egy Hollywood című filmje 10-10 kategóriában esélyes a díjra. Az amerikai filmakdémia hétfőn jelentette be 24 kategóriában Oscar-jelöléseit Los Angelesben.

A legjobb film mezőnybe kilenc produkció jutott be az akadémia tagjainak szavazatai alapján:

A legjobb nemzetközi film kategória jelöltjei közé került:

  • a lengyel Corpus Christi,
  • az észak-macedón Mézkirálynő,
  • a francia A nyomorultak,
  • a spanyol Fájdalom és dicsőség
  • és a dél-koreai Élősködők.

Az Akik maradtak című magyar film nem kapott jelölést. Kritikánk a filmről itt olvasható el!

Az Élősködők a legjobb film és a legjobb nemzetközi film mezőnyben is Oscar-díjat kaphat.
A 92. Oscar-díjátadó gálát február 9-én rendezik meg a Los Angeles-i Dolby Színházban.



Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.