Film

Marvel kapitány

  • Szabó Ádám
  • 2019. április 14.

Mikrofilm

Az első női Marvel-szuperhős szerencsétlen ütemben érkezett: több mint fél tucat szuperhős színpadra lépése után már nem elég truváj, hogy véletlenül nő az illető, főleg nem két évvel a rivális DC kiadó Wonder Womanje után. Ráadásul ez az utolsó Marvel-film a jelenlegi korszakot lezáró Bosszúállók-mozi előtt, így történhet benne bármi, úgyis egyedül az érdekli az értőket, mit csinál majd a figura a Végjátékban. Ha az egész képregényes univerzum ilyen vérszegény eredettörténetekre épült volna, ma aligha uralnák a mozikat a szuperhősök.

A filmnek alig van olyan aspektusa, amit ne láttunk volna már – még cuki állatkája sem eredeti, de legalább szórakoztató: egyáltalán nem az az ártatlan lény, amilyennek kinéz; valójában egy rejtélyes erejű űrlény, aki a digitálisan megfiatalított Samuel L. Jacksonnal is jó viszonyba kerül. Nagyjából ugyanezek jellemzik az identitásválsággal küszködő Verst/Caron Danverst/Marvel kapitányt is; csak míg a cica és Nick Fury között működik a kémia, főhősünknek egyedül csodatévő végtagjaival sikerül összhangba kerülnie. A két galaktikus faj csatáján a képregényhez képest csavartak egyet, de aki az elmúlt években figyelemmel követte Jude Law-t és karrierjét, az egy percig sem hiheti el róla, hogy jó fiút alakít. A sztorit a főszereplő amnéziája hivatott még fűszerezni – ez viszont a jellemfejlődésnek vág alá: bár a film végére a főhős rájön, ki fia-borja, semmit nem változik. És hát ki akar egy mindig hibátlan frizurájú posztercsajnak szurkolni, aki nem csak erős és jószívű, de még baromira unalmas is?

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”