Tévétorrent

The Passage

Mikrofilm

Az amerikai kormány egy szupertitkos orvosi program keretében egy Bolíviából származó vérmintából állítana elő mindent (!) gyógyító vakcinát. A probléma csak annyi, hogy a szérum azután, hogy meggyógyította a pácienseket, megtámadja idegrendszerüket és vámpírokká változtatja őket (de a politikai korrektség je-gyé­ben senki nem nevezi őket így). Mindenki meglepetésére egy átlagos kislány lehet a kulcs, akinek fiatal szervezete másképpen reagál a szerre. A Fox sorozatának alapjául szolgáló Justin Cronin-regény hosszú fejezeteken át részletezi a szereplők közötti viszonyokat, a vámpírlét és az orvosi kísérletek etikai vonatkozásait, a pre- és posztvámpírvilág társadalmi berendezkedését, de az adaptáció inkább csak tempóban és akcióban, nem pedig a vámpirizmussal kapcsolatos megvilágító erejű meglátásokban jeleskedik.

A néző épp csak annyi elmélkedésre kényszerül, amennyi még menő és nem túl megterhelő: mindenki jól elborzadhat, hogy a gonosz amerikai kormány megint mennyire kihasználja állampolgárait (a morbid gyógyszerkísérlet alanyai halálraítéltek és egy árva fekete kislány), és megint a tisztalelkű, öntudatos Z generáció menti meg a világot. Minden cselekményszálban, motívumban és fordulatban lenne potenciál, de a készítők minduntalan beérik a középszerrel: ezerszer láttuk már az orvost, aki saját beteg felesége megmentéséért dolgozik, a gyászoló apát, aki halott lányát látja meg főhősünkben, vagy az egoista tudóst, aki csak még gonoszabb lesz vámpírságában. Sok meglepetés senkit sem fog érni, ennyit bármelyik zombis/vámpíros/járványos sorozat tud.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”