Film

Csak a baj van veled!

  • 2019. április 14.

Mikrofilm

Itt mindenki letölt valamilyen büntetést – de aztán jó lesz neki. A korrupt zsaru által csőbe húzott, majd ártatlanul börtönbe küldött ékszerész ugyan szemlátomást megbolondulva jön ki a sittről 8 év után, elkeseredett is, agresszív is (konkrétan egy szociopata állat), de találkozik egy nővel, aki megérti őt, a felgyülemlett frusztrációit, tombolni kész dühét, és segítségére van, hogy élete valahogy jobbra forduljon. És fordul is.

Aztán itt van az említett mentőangyal, aki valójában egy lelkiismeret-furdalástól gyötört rendőrnő. Özvegye annak a hősként tisztelt, ám halála után simlis bűnözőként lelepleződő rendőrnek, aki a balek ékszerészt lecsukatta. A hölgy végül magát juttatja börtönbe a korábban el nem követett bűneit kiszabadulása után csakugyan realizálni kívánó ékszerész helyett. De, mondom, jó lesz neki, mármint a nőnek, mert tiszta lelkiismerettel szabadul, s bátran nézhet gyermeke szemébe, akinek azt is el meri már mondani, hogy a papa nem szent volt, hanem szemétláda.

Egyvalaki van csak, aki hiába tölti le büntetését, nem lesz neki jó: a néző. Végigkínlódja ezt a dramaturgiailag következetlen, helyzetkomikum tekintetében alacsony színvonalú, poénjaira nézvést szegényes, kiállításában reménytelenül másodosztályú terméket, amelyen nem segít sem a drámaibb felfogással próbálkozó Audrey Tautou, sem a képtelen helyzetekben színészileg megoldhatatlan feladatokkal megalázott Adèle Haenel, és bosszankodik a teljesen fölöslegesen elcseszett két órán.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.