Film

Csak a baj van veled!

  • 2019. április 14.

Mikrofilm

Itt mindenki letölt valamilyen büntetést – de aztán jó lesz neki. A korrupt zsaru által csőbe húzott, majd ártatlanul börtönbe küldött ékszerész ugyan szemlátomást megbolondulva jön ki a sittről 8 év után, elkeseredett is, agresszív is (konkrétan egy szociopata állat), de találkozik egy nővel, aki megérti őt, a felgyülemlett frusztrációit, tombolni kész dühét, és segítségére van, hogy élete valahogy jobbra forduljon. És fordul is.

Aztán itt van az említett mentőangyal, aki valójában egy lelkiismeret-furdalástól gyötört rendőrnő. Özvegye annak a hősként tisztelt, ám halála után simlis bűnözőként lelepleződő rendőrnek, aki a balek ékszerészt lecsukatta. A hölgy végül magát juttatja börtönbe a korábban el nem követett bűneit kiszabadulása után csakugyan realizálni kívánó ékszerész helyett. De, mondom, jó lesz neki, mármint a nőnek, mert tiszta lelkiismerettel szabadul, s bátran nézhet gyermeke szemébe, akinek azt is el meri már mondani, hogy a papa nem szent volt, hanem szemétláda.

Egyvalaki van csak, aki hiába tölti le büntetését, nem lesz neki jó: a néző. Végigkínlódja ezt a dramaturgiailag következetlen, helyzetkomikum tekintetében alacsony színvonalú, poénjaira nézvést szegényes, kiállításában reménytelenül másodosztályú terméket, amelyen nem segít sem a drámaibb felfogással próbálkozó Audrey Tautou, sem a képtelen helyzetekben színészileg megoldhatatlan feladatokkal megalázott Adèle Haenel, és bosszankodik a teljesen fölöslegesen elcseszett két órán.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.

Aktuális értékén

Apám, a 100 évvel ezelőtt született Liska Tibor közgazdász konzisztens vízióval bírt arról, hogyan lehetne a társadalmat önszabályozó módon működtetni. Ez a koncepció általános elveken alapszik – ezen elvekből én próbáltam konkrét játékszabályokat, modelleket farigcsálni, amelyek alapján kísérletek folytak és folynak. Mik ezek az elvek, és mi a modell két pillére?

Támogatott biznisz

Hogyan lehet minimális befektetéssel, nulla kockázattal virágzó üzletet csinálni és közben elkölteni 1,3 milliárd forintot? A válasz: jó időben jó ötletekkel be kell szállni egy hagyomány­őrző egyesületbe. És nyilván némi hátszél sem árt.

Csak a nácikat ne!

Egy Magyarországon alig létező mozgalommal harcol újabban Orbán Viktor, miközben a rasszista erőszak nem éri el az ingerküszöbét. A nemzeti terrorlista csak első ránézésre vicces: igen könnyű rákerülni.

Ha berobban a szesz

Vegyész szakértő vizsgálja a nyomokat a Csongrád-Csanád megyei Apátfalva porrá égett kocsmájánál, ahol az utóbbi években a vendégkör ötöde általában fizetésnapon rendezte a számlát. Az eset után sokan ajánlkoztak, hogy segítenek az újjáépítésben. A tulajdonos és családja hezitál, megvan rá az okuk.