Film

Csak a baj van veled!

  • 2019. április 14.

Mikrofilm

Itt mindenki letölt valamilyen büntetést – de aztán jó lesz neki. A korrupt zsaru által csőbe húzott, majd ártatlanul börtönbe küldött ékszerész ugyan szemlátomást megbolondulva jön ki a sittről 8 év után, elkeseredett is, agresszív is (konkrétan egy szociopata állat), de találkozik egy nővel, aki megérti őt, a felgyülemlett frusztrációit, tombolni kész dühét, és segítségére van, hogy élete valahogy jobbra forduljon. És fordul is.

Aztán itt van az említett mentőangyal, aki valójában egy lelkiismeret-furdalástól gyötört rendőrnő. Özvegye annak a hősként tisztelt, ám halála után simlis bűnözőként lelepleződő rendőrnek, aki a balek ékszerészt lecsukatta. A hölgy végül magát juttatja börtönbe a korábban el nem követett bűneit kiszabadulása után csakugyan realizálni kívánó ékszerész helyett. De, mondom, jó lesz neki, mármint a nőnek, mert tiszta lelkiismerettel szabadul, s bátran nézhet gyermeke szemébe, akinek azt is el meri már mondani, hogy a papa nem szent volt, hanem szemétláda.

Egyvalaki van csak, aki hiába tölti le büntetését, nem lesz neki jó: a néző. Végigkínlódja ezt a dramaturgiailag következetlen, helyzetkomikum tekintetében alacsony színvonalú, poénjaira nézvést szegényes, kiállításában reménytelenül másodosztályú terméket, amelyen nem segít sem a drámaibb felfogással próbálkozó Audrey Tautou, sem a képtelen helyzetekben színészileg megoldhatatlan feladatokkal megalázott Adèle Haenel, és bosszankodik a teljesen fölöslegesen elcseszett két órán.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”