Torrentmozi

Music

  • 2021. április 21.

Mikrofilm

Régóta esedékes lehetett már, hogy Sia, a videóklipjeit is saját fejűleg készítő popsztár egy mozivászonra szánt nagyfilmben is kipróbálja magát.

És végre itt van a zenés film, amelyben nemcsak a hangzó anyag stílusát határozza meg, de maga írta, rendezte azt, sőt producerként is ő van feltüntetve. A rajongók nem is csalódnak: a klipjeire jellemző bugyirózsaszín, neonsárga, körömlakklila fantáziavilág, a felhúzós bábok mozgását légiutaskísérő-, illetve jeltolmácsgesztusokkal kombináló koreográfia bizonyára lenyűgözi azt, aki az ilyet szereti.

Csak az a baj, hogy másfél órát nem lehet kitölteni vele, kell sztori is. Az meg legyen jó kemény, legyen benne megmentendő autista, függőségeitől szabaduló drogdíler, próbaidős elítélt, AIDS-es és fekete és bevándorló megmentő, legyen benne családi erőszak áldozata, sok-sok bánat, még több szeretet és még annál is több nyál. Vödörnyi, hordónyi, uszodányi. Megjavulást, megmenekülést, önzetlen szívjóságot ilyen mennyiségben még egy eleve giccsnek szánt termékben sem lehet elviselni. A klipekben kislányként látható Sia-alterego (táncosként maga is internetsztár) Maddie Ziegler alakítása autista kamaszként csak azért nem tekinthető az érintettek nyílt sértegetésének, mert annak parodisztikus jellegét a művésznő szemmel láthatólag nem érzékeli. A középkorú húzónév, Kate Hudson legfőbb igyekezete arra irányul, hogy vagány huszonévesnek látszódjék. A film Golden Globe-, Grammy-, ilyen-olyan music award-jelölései ékesen bizonyítják, hogy nem a teljesítmény számít, hanem a beágyazottság.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.