Film

Az új mutánsok

Mikrofilm

Amint a Logannal szimbolikusan eltemettük az X-Men sagát, megnyílt az út az új generáció felé.

Josh Boone (Csillagainkban a hiba) követi az újabb szuperhősfilmek műfajkeverésre tett kísérleteit: Az új mutánsok egyszerre akar tinirománc, szoft horror és akciófilm is lenni, de kurta játékidejével, lapos figuráival és teljes atmoszféramentességével saját magát gáncsolja el.

Boone megtartja az eredeti X-Men csoportdinamikára épülő szerkezetét, egyfajta jellegtelen X-Men light csapatot állít elénk. Öt frusztrált tini kénytelen egymást elviselni, miután összezárják őket egy baljós, eldugott intézményben, dr. Reyes felügyelete alatt (Alice Braga feladata, hogy minden lelkesedést mellőzve pótolja Charles Xaviert). Dani elvesztette apját és képességei sokáig rejtve maradnak, Rahne farkassá tud változni, de szigorú katolikus neveltetése miatt képtelen elfogadni magát, Ilijana, az orosz boszorkány saját traumáit bunkósággal álcázza, a redneck Sam véletlenül megölte saját apját, amikor képességei először megmutatkoztak, a brazil Bertónak pedig szintén gondjai vannak Napból származó energiájának uralásával. Boone láthatóan sokfelől merített ihletet filmjéhez (Buffy, a vámpírok réme többször is tiszteletét teszi, John Hughes bájos tinivígjátékai, Wes Craven kacajba hajló horrorjai), de egyikre sem figyelt oda igazán. A horror nem elég borzongató, az akció nem elég intenzív, a vérszegény szerelmi szálak pedig elvesznek a hirtelen műfajváltások között. A filmben ott bujkál a Z generáció szorongása, csak képtelen bármit is kezdeni vele.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk