Film

Az új mutánsok

Mikrofilm

Amint a Logannal szimbolikusan eltemettük az X-Men sagát, megnyílt az út az új generáció felé.

Josh Boone (Csillagainkban a hiba) követi az újabb szuperhősfilmek műfajkeverésre tett kísérleteit: Az új mutánsok egyszerre akar tinirománc, szoft horror és akciófilm is lenni, de kurta játékidejével, lapos figuráival és teljes atmoszféramentességével saját magát gáncsolja el.

Boone megtartja az eredeti X-Men csoportdinamikára épülő szerkezetét, egyfajta jellegtelen X-Men light csapatot állít elénk. Öt frusztrált tini kénytelen egymást elviselni, miután összezárják őket egy baljós, eldugott intézményben, dr. Reyes felügyelete alatt (Alice Braga feladata, hogy minden lelkesedést mellőzve pótolja Charles Xaviert). Dani elvesztette apját és képességei sokáig rejtve maradnak, Rahne farkassá tud változni, de szigorú katolikus neveltetése miatt képtelen elfogadni magát, Ilijana, az orosz boszorkány saját traumáit bunkósággal álcázza, a redneck Sam véletlenül megölte saját apját, amikor képességei először megmutatkoztak, a brazil Bertónak pedig szintén gondjai vannak Napból származó energiájának uralásával. Boone láthatóan sokfelől merített ihletet filmjéhez (Buffy, a vámpírok réme többször is tiszteletét teszi, John Hughes bájos tinivígjátékai, Wes Craven kacajba hajló horrorjai), de egyikre sem figyelt oda igazán. A horror nem elég borzongató, az akció nem elég intenzív, a vérszegény szerelmi szálak pedig elvesznek a hirtelen műfajváltások között. A filmben ott bujkál a Z generáció szorongása, csak képtelen bármit is kezdeni vele.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.