Interjú

„Nem ellenkezel”

Guy Pearce színész  

Mikrofilm

Amióta eljátszotta a James Ellroy regényéből készült Szigorúan bizalmasban a karrierista Ed Exley nyomozót, Hollywood folyamatosan foglalkoztatja. Az HBO új sorozatában, az Easttowni rejtélyekben ismét Kate Winslettel játszik. A brit-ausztrál művészt egy Zoom-kerekasztal keretei közt kérdezhettük.

Magyar Narancs: Majdnem negyedszázad telt el a Szigorúan bizalmas óta. Mik voltak a nagy színészi fordulópontjai ennek az időszaknak?

Guy Pearce: A Mementó mindenképpen áttörés volt, és nemcsak számomra, hanem a filmipar számára is. Míg a Szigorúan bizalmasról azt mondják, hogy a műfajának egyik utolsó képviselője volt, addig a Mementóról úgy beszélnek, mint ami elindított valamit. Ebből a szempontból is izgalmas volt mindkettőben benne lenni. Persze korábban is születtek filmek, amelyek az időkezeléssel játszottak, de ahogy Christopher Nolan csinálta, az valami új és innovatív volt. Chris azóta is csupa olyasmit tett le az asztalra, ami ösztönzőleg hat a filmkészítőkre. A vele folytatott munka nagy fordulópontot jelentett nekem. Elolvastam a forgatókönyvét, s felőlem másnap máris kezdhettünk volna, minden ott volt az oldalakon, amit tudnom kellett. Ilyen helyzetekben mindig jobban megy a játék, mint amikor sokat kell agyalnom egy figurán.

 
Fotó: HBO

MN: Más emlékezetes pillanatok?

GP: 2004-ben szerepeltem Az ajánlat című, Ausztráliában játszódó westernben: Nick Cave írta és John Hillcoat rendezte. A filmjeim közül ez az egyik kedvencem. És amilyen szerencsém volt, két olyan filmben is szerepeltem – A bombák földjében és A király beszédében – amelyek egymás után elnyerték a legjobb film Oscarját. Ezek mind emlékezetes pillanatok voltak. De mondhatom A jóslatot, a Hullócsillagot vagy a Houdini, a halál mágusát is. És hát Ridley Scott-tal dolgozni, méghozzá kétszer, a Prometheusban és az Alien: Covenantban! Az Easttowni rejtélyekben pedig Kate Winslettel dolgozhattam újra, 2010-ben a Mildred Pierce-t csináltuk együtt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.