Nem először kerül hasonló zűrbe: szexuális zaklatással vádolják a híres filmrendezőt

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 1.

Mikrofilm

Már a saját gyereke is felnyomta.

Rob Cohen, a Halálos iramban rendezője nem először kerül hasonló botrányba – februárban saját gyermeke, a 32 éves transznemű Valkyrie Weather állította egy Facebook-posztban, hogy apja szexuálisan zaklatta őt, amikor mindössze 2 éves volt.

Állítása szerint ennek édesanyja, Cohen első felesége is tanúja volt – ő ugyanúgy tagadta a vádakat, mint maga a rendező. Weather szerint már nagyon korán rájött, hogy ő valójában transznemű – Cohen azonban ezt nem fogadta el, és olyan „heteró, hiperszexuális, csajozó rohadékot” akart faragni belőle, amilyen ő maga volt. Ezért például többször

külföldi kuplerájokba vitte

az akkor mindössze 13 éves fiát. A legújabb vádak a The Huffington Postban jelentek meg. Eszerint a Jane álnevű nőt Cohen még 2015-ben zaklatott szexuálisan, miközben eszméletlen volt.

Rob Cohen (balra) az egyik filmjét készíti elő egy hajón

Rob Cohen (balra) az egyik filmjét készíti elő egy hajón

Fotó: Wikipédia

 

A rendező egy TV pilot miatt hívta találkozóra a nőt Manhattanben – a HuffPost nyomozása szerint a projekt valóban létezett, ráadásul a rendező Jane mellett lányát is bevonta volna, végül azonban nem lett a sorozatból semmi. Jane tehát találkozott Cohennel egy üzleti vacsorán – a találkozó után azonban a nő zavartnak érezte magát, az ígéretes karrierlehetőség miatt

mégis beleegyezett, hogy beüljön egy bárba

Cohennel egy italra. Ezután már csak arra emlékszik, hogy arra kelt fel, hogy meztelen, Cohen arca az ágyékában, ujja pedig a nemi szervében van. Miután Jane magához tért, kirohant a mosdóba – mikor visszatért, a rendező megpróbált közösülni vele.

A nő kérte, hogy fejezzék be, ezután Cohen abba is hagyta a próbálkozást. Jane nemcsak barátját avatta be a történetbe, de orvosnál is járt, ahol szexuális támadás áldozataként jelentkezett be. Cohen az újságnak  elismerte, hogy emlékszik a nőre és a találkozóra, de szerinte a vacsora után mindenki ment a dolgára, nem történt semmi.

Jane a Weinstein-botrány után döntötte el, hogy szembesíti Cohent a történtekkel. Miután felvette a kapcsolatot a rendezővel és elmondta, mennyi fájdalmat okozott neki az a bizonyos este, Cohen ugyan bocsánatot kért, de úgy állította be az esetet, mint egy félreértést két olyan ember között, akik kicsit többet ittak a kelleténél. Jane akkor határozta el, hogy a nyilvánosság elé áll történetével, mikor olvasta mit tett Cohen saját gyermekével – és így rájött, hogy ami vele megtörtént, az nem egyszeri és véletlen tett volt.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.