Nem először kerül hasonló zűrbe: szexuális zaklatással vádolják a híres filmrendezőt

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 1.

Mikrofilm

Már a saját gyereke is felnyomta.

Rob Cohen, a Halálos iramban rendezője nem először kerül hasonló botrányba – februárban saját gyermeke, a 32 éves transznemű Valkyrie Weather állította egy Facebook-posztban, hogy apja szexuálisan zaklatta őt, amikor mindössze 2 éves volt.

Állítása szerint ennek édesanyja, Cohen első felesége is tanúja volt – ő ugyanúgy tagadta a vádakat, mint maga a rendező. Weather szerint már nagyon korán rájött, hogy ő valójában transznemű – Cohen azonban ezt nem fogadta el, és olyan „heteró, hiperszexuális, csajozó rohadékot” akart faragni belőle, amilyen ő maga volt. Ezért például többször

külföldi kuplerájokba vitte

az akkor mindössze 13 éves fiát. A legújabb vádak a The Huffington Postban jelentek meg. Eszerint a Jane álnevű nőt Cohen még 2015-ben zaklatott szexuálisan, miközben eszméletlen volt.

Rob Cohen (balra) az egyik filmjét készíti elő egy hajón

Rob Cohen (balra) az egyik filmjét készíti elő egy hajón

Fotó: Wikipédia

 

A rendező egy TV pilot miatt hívta találkozóra a nőt Manhattanben – a HuffPost nyomozása szerint a projekt valóban létezett, ráadásul a rendező Jane mellett lányát is bevonta volna, végül azonban nem lett a sorozatból semmi. Jane tehát találkozott Cohennel egy üzleti vacsorán – a találkozó után azonban a nő zavartnak érezte magát, az ígéretes karrierlehetőség miatt

mégis beleegyezett, hogy beüljön egy bárba

Cohennel egy italra. Ezután már csak arra emlékszik, hogy arra kelt fel, hogy meztelen, Cohen arca az ágyékában, ujja pedig a nemi szervében van. Miután Jane magához tért, kirohant a mosdóba – mikor visszatért, a rendező megpróbált közösülni vele.

A nő kérte, hogy fejezzék be, ezután Cohen abba is hagyta a próbálkozást. Jane nemcsak barátját avatta be a történetbe, de orvosnál is járt, ahol szexuális támadás áldozataként jelentkezett be. Cohen az újságnak  elismerte, hogy emlékszik a nőre és a találkozóra, de szerinte a vacsora után mindenki ment a dolgára, nem történt semmi.

Jane a Weinstein-botrány után döntötte el, hogy szembesíti Cohent a történtekkel. Miután felvette a kapcsolatot a rendezővel és elmondta, mennyi fájdalmat okozott neki az a bizonyos este, Cohen ugyan bocsánatot kért, de úgy állította be az esetet, mint egy félreértést két olyan ember között, akik kicsit többet ittak a kelleténél. Jane akkor határozta el, hogy a nyilvánosság elé áll történetével, mikor olvasta mit tett Cohen saját gyermekével – és így rájött, hogy ami vele megtörtént, az nem egyszeri és véletlen tett volt.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

„Legalább két generáció kell”

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.

A 11 cigánytörvény: így konzerválja a romák kirekesztését a jogrend

A szabad iskolaválasztás, a befagyasztott családi pótlék, a közmunka, a csok, a tankötelezettség csökkentése – papíron mind általános szabály, a gyakorlatban azonban osztályt és rasszt különít el. Ezek a rendelkezések nem a szó klasszikus értelmében „cigánytörvények”, hatásukban, működésükben, következményeikben mégis azok – írja Horváth Aladár.

„Hadd legyen már véleményem!”

Háromgyermekes anya, legidősebb lánya középsúlyos értelmi fogyatékos. Rendőr férjét, aki másodállásban is dolgozik, alig látja. Az állam magára hagyta őket – ahogyan a sorstársait is. Felszólalt Magyar Péter országjárása során, s a pártelnök segítséget ígért.