Nyerjen jegyet a Köln 75 vetítésére!

  • narancs.hu
  • 2025. május 23.

Mikrofilm

Jöjjön moziba a Magyar Naranccsal, és nézze meg velünk a Köln 75 című új német filmet! 

A Köln 75 című új német-lengyel-belga filmdráma egy felejthetetlen zenei pillanat születésének drámai történetét meséli el – Keith Jarrett legendás Köln Concertjét, amely minden idők egyik legkelendőbb jazzlemeze lett.

A film történetének középpontjában egy tinédzser, Vera Brandes áll, aki mindössze 17 évesen szervez koncerteket a legfontosabb jazz-zenészeknek Kölnben. Ő az, aki – minden nehézség és akadály nélkül – eléri, hogy Keith Jarrett színpadra lépjen azon a bizonyos estén. Egy fáradt, kétkedő művész, egy zongora és egy fiatal lány, aki nem akarja feladni álmait. A film inspiráló történet hitről, kitartásról és arról, hogy a legnagyobb csodák néha a legváratlanabb helyzetekben születnek.

A Narancs olvasói között most 25 páros jegyet sorsolunk ki a film május 28-i, 19 órai vetítésére a budapesti Művész moziba. Ehhez mindössze helyes választ kell adni az alábbi kérdésre: 

A játék szabályzatát itt lehet elolvasni! 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.