Tévésorozat

Outer Banks

  • SzSz
  • 2020. június 14.

Mikrofilm

Paradicsomi környezet, féktelen szabadság és forró napsütés, amelyet csak a legsötétebb fordulatoknál előbukkanó viharok szakítanak félbe. A földi mennyország egyik felén a csórónak bélyegzett snecik, másik oldalán a gazdag és elkényeztetett flúgosok élnek, az egyetlen érdemi különbség köztük a birtoklott hajók mérete, a tinidrámák hagyományaihoz mérten ugyanis minden egyes szereplő úgy néz ki, mint aki most mászott elő egy divatmagazinból. A két világ egy tiltott szerelemben találkozik, hogy aztán elszabaduljon a pokol.

Egészen hasonló történettel operált a lassan a műfaj megkerülhetetlen darabjává nemesedő Narancsvidék is – ám abban nyílott lehetőség a figurák felépítésére, a miliő bemutatására, egy normális soundtrack összeállítására, csupa olyan dologra, ami nem fér bele egy futószalagon érkező Netflix-produkcióba. A hasonszőrű sorozatok egy idő után menthetetlenül trashbe mennek át: elfogynak a számba jöhető szerelmi partnerek, egyre kevésbé okoznak meglepetést a múltból felbukkanó rejtélyek és szereplők, a sztori pedig végleg búcsút mond a racionalitásnak. Az Outer Banks meglepően gyorsan pörgeti végig ezt a folyamatot: tíz részbe belefér személyenként egy családi dráma, egy szerelmi kaland, némi kincskeresés, pár gyilkosság, sőt, még egy nagyszabású menekülés is. A sorozat javára legyen mondva, hogy soha nem próbál úgy tenni, mintha valóban érdekelnék a pubertáskor problémái, és morális utat sem igyekszik mutatni. Csattanjon a csók/pofon, és minden részben legyen egy üldözéses jelenet – a többi nem számít.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.