Film

Pezsgő és macaron – egy feledhetetlen kerti parti

  • 2019. május 4.

Mikrofilm

Itt már az elején hozza a puskát egy felbőszült paraszt. Most aztán már elég volt belőletek, rohadt, zajongó, sikeres, rongyrázó celebek, ezt nektek. Aztán (a végén persze) el is süti – olyan, de olyan szánni való módon, szegény mérgelődő balfácán, hogy a házigazdának az elviselhetetlenül hangos társaságból kissé kilógó orosz férje képében szinte maga Anton Pavlovics lép oda hozzá: nyugi már, hát nem látod, milyen kisszerű nyomorult itt mindenki? Az elszivárgott népszerűségét mizantrópiával kompenzáló showman, annak árulásra mindig kész producere (egykori sógornő), az életprogramot megélt kapcsolatok helyett emberbaráti lózungokra alapozó ex és a levitézlett műsorvezetőt a karrierépítésben felhasználó új asszonka, továbbá csodálóik, irigyeik s azon meghívottak, akikhez ők dörgölőznének szívesen. A feltörekvő, regnáló és a képben maradásért kapálózó szerencsétlenek, akik közt az egyetlen kötelék a látszani akarás – egymás segítségével vagy egymás rovására, de bármi áron.

Más tekintetben is egészen csehovi Agnès Jaoui új filmje. A rendező és exe, Jean-Pierre Bacri: mindketten nagyszerű színészek is, és nem csak közös filmjeikben (Ízlés dolga, Mint egy angyal). Szcenáriójuk tablószerűsége, a történések résztvevőiről rajzolt, egyszerre karikaturisztikus és mély, tömör és pontos portréik, a lezajló minidrámák drámaiatlansága és a komikus elemek szárazsága mind-mind a nagy orosz komédiaírót idézik – az emberi esendőség láttatásának ritka képességét.

Forgalmazza a Cirko Film

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.