Film

Pezsgő és macaron – egy feledhetetlen kerti parti

  • 2019. május 4.

Mikrofilm

Itt már az elején hozza a puskát egy felbőszült paraszt. Most aztán már elég volt belőletek, rohadt, zajongó, sikeres, rongyrázó celebek, ezt nektek. Aztán (a végén persze) el is süti – olyan, de olyan szánni való módon, szegény mérgelődő balfácán, hogy a házigazdának az elviselhetetlenül hangos társaságból kissé kilógó orosz férje képében szinte maga Anton Pavlovics lép oda hozzá: nyugi már, hát nem látod, milyen kisszerű nyomorult itt mindenki? Az elszivárgott népszerűségét mizantrópiával kompenzáló showman, annak árulásra mindig kész producere (egykori sógornő), az életprogramot megélt kapcsolatok helyett emberbaráti lózungokra alapozó ex és a levitézlett műsorvezetőt a karrierépítésben felhasználó új asszonka, továbbá csodálóik, irigyeik s azon meghívottak, akikhez ők dörgölőznének szívesen. A feltörekvő, regnáló és a képben maradásért kapálózó szerencsétlenek, akik közt az egyetlen kötelék a látszani akarás – egymás segítségével vagy egymás rovására, de bármi áron.

Más tekintetben is egészen csehovi Agnès Jaoui új filmje. A rendező és exe, Jean-Pierre Bacri: mindketten nagyszerű színészek is, és nem csak közös filmjeikben (Ízlés dolga, Mint egy angyal). Szcenáriójuk tablószerűsége, a történések résztvevőiről rajzolt, egyszerre karikaturisztikus és mély, tömör és pontos portréik, a lezajló minidrámák drámaiatlansága és a komikus elemek szárazsága mind-mind a nagy orosz komédiaírót idézik – az emberi esendőség láttatásának ritka képességét.

Forgalmazza a Cirko Film

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.