Film

Túltolva

  • - kg -
  • 2019. május 4.

Mikrofilm

Jó nézni, ahogy Matthew McConaughey egykori önmaga – Hollywood első számú szörfös felsőteste – paródiájaként élvezi az életet a napsütötte sávban, amit a térképen úgy jelölnek; Key West, Florida. Ő a beach költője, a hullámok belassult hercege, egy nagypályás életélvező, aki mi másnak élne, mint a pillanatnak; a józanság nem opció, ahogy a reggeli sem, hacsak nem több nőt kell egyszerre éhgyomorra boldoggá tenni. Egy hippi, egy hipszter, egy unikornis és egy tangabugyit viselő beszívott zseni veszett el benne egyszerre. Hogy nagy művész, azt onnan tudjuk, hogy írógéppel ír és minden kocsmában elismerés övezi, noha szórványosan elejtett rímpárjai alapján legfeljebb egy floridai Michael Szabolcskát néznénk ki belőle.

Szóval, jó elnézni, ahogy Matthew McConaughey ide-oda dülöngél a pillanat és a gandzsa mámorában – jó elnézni 5–10 percig. Klassz, ahogy az utóbb megkomolyodott színész ironikusan kikacsint egykori stoner-image-ére és kockahasára, ahogy arcáról letörölhetetlen vigyorral vegyül a beach szedett-vedett egzisztenciái között. Az már kevésbé klassz, hogy a hozzá hasonlóan periferikus, igaz, jóval morózusabb arcokra specializálódott Harmony Korine-nak egy-két haloványan burleszkszerű jeleneten és filmtörténeti utaláson túl semmi sem jutott eszébe az ő oltárian laza, állítólagos költőóriásáról; így bohém hősünk bohémul átsétál vagy tucatnyi bohém jeleneten, szóljon az golfról, emberhalálról, cápaharapásról, publikus vizelésről vagy papucs orrán pamutbojtról. Film helyett tökéletes internetes mém született – itt az idő remekművet kiáltani.

Forgalmazza a Big Bang Media

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.