Film

Pompon Klub

  • 2019. augusztus 25.

Mikrofilm

Legtöbbünk úgy hal meg, hogy vágyait nem valósította meg, lehetőségeit elvesztegette, életét nem irányította, jobbik énjét – félelemből, megalkuvásból, világnézete, hite parancsainak vagy az őt ért, tudatosan fel sem dolgozott sugalmazásoknak engedelmeskedve – elnyomta, esetleges tehetségét nem bontakoztatta ki

Legtöbbünk úgy hal meg, hogy vágyait nem valósította meg, lehetőségeit elvesztegette, életét nem irányította, jobbik énjét – félelemből, megalkuvásból, világnézete, hite parancsainak vagy az őt ért, tudatosan fel sem dolgozott sugalmazásoknak engedelmeskedve – elnyomta, esetleges tehetségét nem bontakoztatta ki. Az életvégi kiüresedettség állapotából indít ez az új amerikai mozi, Diane Keaton látszik benne lehetőséget kapni, hogy annyi felszínesen szórakoztató film után valami karcosabb, mélyebb, összetettebb figurát formálhasson meg. De a látszat nem tart sokáig: az erős felütés után egy másik film kezdődik. A nyugdíjasotthon Keaton megformálta új lakója a végstádiumú rák állapotában sem gondol számvetésre, élete átértékelésére, hanem az a nagyszerű ötlete támad, hogy – kamaszálmait beteljesítendő – pomponlánycsapatot alakít sors- és kortársaiból. Innentől aztán jöhetnek a klisés fordulatok (obligát akadályoztatás a nénik családjai, ill. az otthon jó hírnevéért aggódó főnökasszony részéről, a kinevettetés, majd az édes siker stb.), jöhetnek a klisés poénok, jöhet a kötelező ellágyulás és a könnyfacsarás. És jöhetnek a főszereplő ismerős grimaszai. A decens Keatonnek jól áll az ősz frizura, az ízlésesen pasztell ruha, jól áll kezében a pompon, és jól áll neki a diszkrét haldoklás.

Bár a látszat az, hogy a dolgozat az öregedés sorskérdésére és az időskorban is töretlen alkotókészségre és életörömre reflektál, valójában megkerüli az egész problematikát, és helyette egy tucat-tinivígjátékot látunk – 70 pluszos szereplőkkel.

Forgalmazza a Freeman Film


Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.