DVD

Pszichoanyu

  • - kg -
  • 2018. október 20.

Mikrofilm

Van rendes címe is a filmnek (Tully), de mivel Charlize Theron egyszer már nagyot alakított egy Jason Reitman-filmben (Young Adult), és az a Pszichoszingli címet kapta, az illetékesek úgy döntöttek, hogy veszélyes útra lépnek. Ahogy sokáig minden Die Hard-címbe bele kellett applikálni a drága életet, az Alienekbe meg a Halált, úgy valószínű, hogy ha a színésznő és a rendező nem állnak le könnyed, kisrealista hollywoodi jellemrajzaikkal, jönnek majd az olyan címek, mint a Pszichoséf (Theron egyszerű, kétgyermekes, szusiséfet alakít) és a Pszichonyugger (Theron korán nyugdíjazott gyári vasmunkást alakít, akinek hobbija a bélyeggyűjtés). A Tully folytatja azt a csendes, senki által észre nem vett forradalmat, melyet Reitman és Theron a Young Adulttal megkezdett. Abban persze nincs semmi új, hogy Hollywood legszimmetrikusabb arcai az őszi falevelek és a díjszezon beköszöntével előnytelen szemüveget csíptetnek orrukra, de Reitmanék ennél kicsit továbbmennek – és nem csak szemüvegben. Ők hajlandók akár a végső erkölcsi megdicsőülést is kockáztatni egy-két botrányosan emberi jelenet kedvéért, most például egy háromgyermekes kismama – lehetne akár magyar is – sodródik káromkodva a végkimerülés felé megannyi kőkemény napkezdésen, csimpaszkodó gyermeken és egy varázsdada képében jelentkező, erősen megkérdőjelezhető dramaturgiai csavaron át. Theron utoljára egy sorozatgyilkos szerepe miatt változtatott ennyire drasztikusan az étrendjén – akkor a legnagyobb elismerésekben részesült, de a kibuggyanó kismamahájaktól már rémülten fordult el Hollywood.

Forgalmazza a Bontonfilm

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.