DVD

Pszichoanyu

  • - kg -
  • 2018. október 20.

Mikrofilm

Van rendes címe is a filmnek (Tully), de mivel Charlize Theron egyszer már nagyot alakított egy Jason Reitman-filmben (Young Adult), és az a Pszichoszingli címet kapta, az illetékesek úgy döntöttek, hogy veszélyes útra lépnek. Ahogy sokáig minden Die Hard-címbe bele kellett applikálni a drága életet, az Alienekbe meg a Halált, úgy valószínű, hogy ha a színésznő és a rendező nem állnak le könnyed, kisrealista hollywoodi jellemrajzaikkal, jönnek majd az olyan címek, mint a Pszichoséf (Theron egyszerű, kétgyermekes, szusiséfet alakít) és a Pszichonyugger (Theron korán nyugdíjazott gyári vasmunkást alakít, akinek hobbija a bélyeggyűjtés). A Tully folytatja azt a csendes, senki által észre nem vett forradalmat, melyet Reitman és Theron a Young Adulttal megkezdett. Abban persze nincs semmi új, hogy Hollywood legszimmetrikusabb arcai az őszi falevelek és a díjszezon beköszöntével előnytelen szemüveget csíptetnek orrukra, de Reitmanék ennél kicsit továbbmennek – és nem csak szemüvegben. Ők hajlandók akár a végső erkölcsi megdicsőülést is kockáztatni egy-két botrányosan emberi jelenet kedvéért, most például egy háromgyermekes kismama – lehetne akár magyar is – sodródik káromkodva a végkimerülés felé megannyi kőkemény napkezdésen, csimpaszkodó gyermeken és egy varázsdada képében jelentkező, erősen megkérdőjelezhető dramaturgiai csavaron át. Theron utoljára egy sorozatgyilkos szerepe miatt változtatott ennyire drasztikusan az étrendjén – akkor a legnagyobb elismerésekben részesült, de a kibuggyanó kismamahájaktól már rémülten fordult el Hollywood.

Forgalmazza a Bontonfilm

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.