Röhrig Géza újra mozivásznon: Jézus lesz

  • narancs.hu
  • 2019. szeptember 9.

Mikrofilm

Terrence Malick filmjében játszik majd.

A Saul fiát követően egyre több filmben láthatjuk Röhrig Gézát. A Porrá című vígjátékban Matthew Broderickkel szerepelt együtt, de készül a Resistance című alkotás is, amelyben Ed Harrisszel és Jesse Eisenberggel kerül egy vászonra. A legújabb hírek szerint Terrence Malick filmjében is fog szerepelni.

A The Film Stage információi szerint Malick ugyanis egy evangéliumi történeteket feldolgozó film előkészületein ügyködik, Röhrig pedig nem mást, mint Jézust alakíthatja.

A The Last Planet munkacímen futó, feltehetően rendhagyó Biblia-adaptációban feltűnik majd az Oscar-díjas Mark Rylance is a Sátán szerepében, Matthias Schoenaerts pedig Szent Pétert játssza. A hírek szerint októberben kezdődik a forgatás, a bemutatót 2022-re tervezik.

„Menekülök" – Röhrig Géza, a Saul fia című film főszereplője

A múlt héten mutatták be a hazai mozikban Nemes Jeles László cannes-i díjnyertes filmjét - magyar filmtől soha nem látott példányszámban. Magyar Narancs: Mit vársz a filmtől? Röhrig Géza: A Saul fia minden országban más és más kontextusba kerül. Idehaza a szakmai sikeren túl még nem tudni, hányan fogják megnézni, hány tanár és lelkész ajánlja majd a reá bízottaknak.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.