Saját klasszikus filmjéből készít remake-et John Woo

  • narancs.hu
  • 2022. május 4.

Mikrofilm

Angol nyelven gyilkol majd A bérgyilkos főhőse.

A hongkongi akciófilmek művésze, John Woo csatlakozik többek között Michael Mann, Frank Capra és Alfred Hitchcock köreihez, vagyis azon rendezők közé, akik saját filmjüket remake-elik: angol nyelven forgatja újra egyik legnagyobb klasszikusát, az 1989-es A bérgyilkost.

Az ötlet természetesen egy streamingplatformtól származik, ám nem a Netflixnek vagy az Apple-nek, hanem az itthon még nem fogható Peacocknak sikerült behálózniuk az akciózsenit. Az ötlet azért nem újkeletű: már 1992-ben felvetődött, akkor Walter Jill és David Giler írta volna a forgatókönyvet, a főhősöket pedig Richard Gere és Denzel Washington alakította volna. Ezt követően 2018-ban röppent fel a hír, hogy egy manapság divatos nemcserés remake-ben kelne újra életre Jeffrey, a bérgyilkos története, főszerepben az Oscar-díjas Lupita Nyong’oval, de végül ebből sem lett semmi. Arról, hogy a friss verzióban ki játszik majd, egyelőre nincs hír.

A film sztorijának központjában egy Jeffrey nevű bérgyilkos áll, aki véletlenül megsebesít egy énekesnőt. Ugyan a visszavonulást tervezgette, de Jeffrey további megbízatásokat vállal, hogy összegyűjtse a pénzt a nő szemműtétére, és természetesen bele is szeret áldozatába. Ténykedése azonban a rendőrség figyelmét is felkelti.

A bérgyilkos bemutatásakor nem volt hangos siker, ám szép lassan kultfilmmé nemesedett: csak az év 9. legnagyobb bevételű filmje volt Hongkongban, ám elhozta a Hongkongi Filmdíj legjobb rendező és legjobb vágás díját is, majd a 90-es években az ország egyéb akciómozijaival együtt olyan rendezőkre volt hatással, mint Robert Rodriguez és Quentin Tarantino. A sikernek köszönhetően maga Woo is bemutatkozhatott a tengerentúlon: az 1993-as Tökéletes célponttal debütált, amit olyan filmek követtek, mint a Rés a pajzson, az Ál/arc, a Mission: Impossible második része.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.