Tévésorozat

Servant

  • - svébis -
  • 2020. március 13.

Mikrofilm

Az első jeleneteknél azt a legnehezebb eldönteni, hogy ki a furább: a fiatal dada, aki most érkezett, vagy a házaspár, amelyik felfogadta. Ám míg ezen gondolkozunk, mindent felülír a gyerek­ágyban fekvő játék baba, amire vigyázni kell. A legfurább viszont mégiscsak az, hogy mindez senkinek sem fura.

Az M. Night Shyamalan – vagy ahogy mindenki ismeri: a Hatodik érzék kimondhatatlan nevű rendezője – nevével fémjelzett tízrészes széria erős atmoszférával és groteszk ötletekkel teremti meg a horrort, miközben nem fukarkodik a fekete humorral sem. Így kell ezt csinálni – csettintek örömömben, mert már nagyon úgy tűnt, hogy itt mindenki megfeledkezett arról, hol is bujkál a horror lényege. Bizony, a lélekben. Az egymástól eltávolodott, titkokkal terhelt, tehetős házaspár életébe még titokzatosabb, természetfeletti képességekkel rendelkező dada érkezik. Nehéz úgy beszélni erről a bizarr Mary Poppins-sztoriról, hogy az ember ne spoilerezzen, pedig mostanra egy­értelmű, hogy Shyamalan nem a történetvégi csavarokkal tudja igazán lenyűgözni a nézőt, hanem azzal, hogy végig ott motoszkál a „valami nagyon nincs itt rendben” hangulata. A személyes drámákon és a gasztrohorroron túl ez működteti igazán a Servantot. A sorozat legnagyobb nyertese pedig a Harry Potter-filmek Ronja, Rupert Grint, akiről most már egészen világos, hogy ő az egyetlen, valamirevaló színész az egész HP-siserahadból.

A kurta-furcsa befejezés viszont hagy némi kívánnivalót maga után: mintha szándékosan adták volna meg a lehetőségét annak, hogy legyen második évad. Lesz is.

Elérhető az Apple TV+-on

 

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.