Tévésorozat

Servant

  • - svébis -
  • 2020. március 13.

Mikrofilm

Az első jeleneteknél azt a legnehezebb eldönteni, hogy ki a furább: a fiatal dada, aki most érkezett, vagy a házaspár, amelyik felfogadta. Ám míg ezen gondolkozunk, mindent felülír a gyerek­ágyban fekvő játék baba, amire vigyázni kell. A legfurább viszont mégiscsak az, hogy mindez senkinek sem fura.

Az M. Night Shyamalan – vagy ahogy mindenki ismeri: a Hatodik érzék kimondhatatlan nevű rendezője – nevével fémjelzett tízrészes széria erős atmoszférával és groteszk ötletekkel teremti meg a horrort, miközben nem fukarkodik a fekete humorral sem. Így kell ezt csinálni – csettintek örömömben, mert már nagyon úgy tűnt, hogy itt mindenki megfeledkezett arról, hol is bujkál a horror lényege. Bizony, a lélekben. Az egymástól eltávolodott, titkokkal terhelt, tehetős házaspár életébe még titokzatosabb, természetfeletti képességekkel rendelkező dada érkezik. Nehéz úgy beszélni erről a bizarr Mary Poppins-sztoriról, hogy az ember ne spoilerezzen, pedig mostanra egy­értelmű, hogy Shyamalan nem a történetvégi csavarokkal tudja igazán lenyűgözni a nézőt, hanem azzal, hogy végig ott motoszkál a „valami nagyon nincs itt rendben” hangulata. A személyes drámákon és a gasztrohorroron túl ez működteti igazán a Servantot. A sorozat legnagyobb nyertese pedig a Harry Potter-filmek Ronja, Rupert Grint, akiről most már egészen világos, hogy ő az egyetlen, valamirevaló színész az egész HP-siserahadból.

A kurta-furcsa befejezés viszont hagy némi kívánnivalót maga után: mintha szándékosan adták volna meg a lehetőségét annak, hogy legyen második évad. Lesz is.

Elérhető az Apple TV+-on

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."