Szabad prédává vált a Tomb Raider

  • narancs.hu
  • 2022. augusztus 1.

Mikrofilm

Harmadjára kaphat új színészt és újraindítást a klasszikus videójáték adaptációja.

Az MGM stúdió elvesztette a Tomb Raiderhez kapcsolódó jogait, mivel májusban járt le a határidő, amikor zöld utat adhatott volna egy újabb folytatásnak. A Lara Croft nevű csinos régész kalandjairól szóló sorozat először videójátékon hódította meg a világot: az első rész 1996-ban került a piacra, a legutóbbi pedig Tomb Raider Reloaded címen idén jelent meg. Az első filmadaptációt, a Lara Croft: Tomb Raidert 2001-ben mutatták be a mozikban; ebben és a két évvel későbbi folytatásban (Lara Croft: Tomb Raider - Az élet bölcsője) Angelina Jolie alakította a főszereplőt. 2018-ban aztán újraindították, azaz rebootolták a szériát, ekkor már az Oscar-díjas Alicia Vikanderrel fémjelezve. Ez a Box Office Mojo adatai szerint szinte dollárra pontosan annyi bevételt hozott, mint az első Angelina Jolie-film: világszerte 274 milliót, ami a mai, Marvel-mozikkal tűzdelt időkben nem túl sok, ám a 94 milliós büdzséhez mérten nem is rossz eredmény.

A stúdió jóvá is hagyta a folytatást, amelyet a Lovecraft Country alkotójára, Misha Greenre bíztak volna, ám a projekt sehogy sem akart összejönni – és most már nem is fog. A jogok visszaszálltak a játékot gyártó céghez és annak produkciós partneréhez, a GK Filmshez. A hírek szerint azonban máris hatalmas licitháború tört ki, amit egy forrás egyenesen etetési őrületnek bélyegzett, mivel a stúdiók cápaként marakodnak a megfilmesítési jogokért. Mindez azért is érdekes, mert a Tomb Raider franchise ugyan széles körben ismert, de inkább videójáték formájában, a filmváltozatok közül ugyanis egyik sem aratott valódi, elsöprő sikert. Épp ezért bárkihez kerülnek a jogok, a győztes a siker érdekében minden bizonyára ismét – immár harmadszor – rebootolja majd a sorozatot; azaz búcsút mondhatunk Alicia Vikandernek is, aki a kritikák szerint remekül helytállt a 2018-as filmben.

A színésznő korábban még izgatottan várta a folytatást, amikor azonban az Amazon felvásárolta az MGM stúdiót, a projekt háttérbe szorult. Valószínűleg így eshetett végül kútba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.