Túl jól sikerült a horrorfilm reklámja, valaki úgy megijedt, hogy rendőrt hívott

  • narancs.hu
  • 2024. április 18.

Mikrofilm

Emlékezetesre sikerült Az első ómen marketingkampánya.

Nem újkeletű dolog azzal hírverést csapni egy horror körül, hogy annyira félelmetes: többen rosszul lettek vetítés közben. Már a Boris Karloff-féle, 1931-es Frankensteint is azzal promózta a Universal, hogy azt ajánlotta a filmszínházaknak, előre hívjanak mentőt és nővért a vetítéshez. De még a Lugosi Béla főszereplésévél legendássá vált Drakula bemutatójakor is beépített elájulók és ápolónőnek öltöző színészek fokozták a hangulatot, mint az Gyurkovics Tamás könyvéből kiderült.

Hasonló hatást akartak elérni a Disney-nél amikor úgy döntöttek, Az első ómen marketingkampányának részeként az újságíróknak, kritikusoknak és bloggereknek kiküldenek egy rakás borítékot amely semmi mást nem tartalmaz, mint rémisztő gyermekrajzokat. Az 1976-ban indult Omen-franchise-nak ez már a hatodik felvonása (nem beszélve az 1995-ös tévéfilmről és a rövid életű, Damien című sorozatról). Érthető tehát, hogy fel kell csiholni az érdeklődést, főleg hogy manapság tele van a padlás a régi horrorklasszikusok újabb feldolgozásaival.

Biztonságképpen a Disney azért mindenkinek küldött egy másik levelet is, megmagyarázva, hogy az egész csak vicces kis reklámhecc volt. Van aki azonban nem jutott el eddig a második levélig.

Egy Amanda Taylor nevű, Missouri államban élő blogger annyira megijedt a rémisztő gyerekrajzoktól, hogy rendőrt hívott és feljelentést tett.

„Teljesen kiakadtam. A férjem kézbe vette, mire elkezdtem sikítozni vele, hogy azonnal mosson kezet” – idézte fel, mi történt vele. Az igazsághoz hozzátartozik, Taylor amellett, hogy blogol, politikus is, aki elindult a választáson az állam képviselőházi tagságáért is. Ráadásul pro-choice, azaz döntéspárti: azt szorgalmazza, hogy a nőknek joguk legyen az abortusz mellett dönteni – érthető tehát, ha a fura gyerekrajzokat megfélemlítésként értelmezte.

A stúdió PR-heccért felelős embere, Marshall Weinbaum azt nyilatkozta, a film egyik jelenete adta neki az ötletet, amelyben feltűnnek kislányokról készült, félelmetes rajzok; ezeken az arcok ki vannak húzva. Sajnálja, ha megijesztett valakit, de mint mondta, a legtöbben inkább csak jól szórakoztak a húzáson.

Ennek ellenére Az első ómen egyelőre nem tudott olyan sikereket elérni a kasszáknál, mint a Mosolyogj, vagy a tavalyi Gonosz halott: Az ébredés. Eredetileg streamingre szánták, de a pozitív viszajelzések miatt mégis úgy döntöttek, moziba küldik – mindössze két héttel a Szeplőtlen című, Sidney Sweeney-vel támadó horror után. A 30 millióból készült film ugyan máris 35 millió dollárt hozott a konyhára, de ennek kevesebb mint fele, mindössze 15 millió dollár érkezett Amerikából, azaz külföldön sokkal népszerűbb a mozi, mint saját otthonában. A kritikák pedig kedvezően fogadták: a 81 százalékos RottenTomatoes-értékelés a zsánerhez képest kifejezetten magasnak számít.

A film az eredeti Ómen előzménytörténete: ebben egy amerikai nő Olaszországba repül, hogy az egyháznak szentelje életét, ám hátborzongató összeesküvésre lel, melynek célja, hogy világra segítség magát a gonoszt.

Az első ómen április 4. óta látható a magyar mozikban.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk