Túl jól sikerült a horrorfilm reklámja, valaki úgy megijedt, hogy rendőrt hívott

  • narancs.hu
  • 2024. április 18.

Mikrofilm

Emlékezetesre sikerült Az első ómen marketingkampánya.

Nem újkeletű dolog azzal hírverést csapni egy horror körül, hogy annyira félelmetes: többen rosszul lettek vetítés közben. Már a Boris Karloff-féle, 1931-es Frankensteint is azzal promózta a Universal, hogy azt ajánlotta a filmszínházaknak, előre hívjanak mentőt és nővért a vetítéshez. De még a Lugosi Béla főszereplésévél legendássá vált Drakula bemutatójakor is beépített elájulók és ápolónőnek öltöző színészek fokozták a hangulatot, mint az Gyurkovics Tamás könyvéből kiderült.

Hasonló hatást akartak elérni a Disney-nél amikor úgy döntöttek, Az első ómen marketingkampányának részeként az újságíróknak, kritikusoknak és bloggereknek kiküldenek egy rakás borítékot amely semmi mást nem tartalmaz, mint rémisztő gyermekrajzokat. Az 1976-ban indult Omen-franchise-nak ez már a hatodik felvonása (nem beszélve az 1995-ös tévéfilmről és a rövid életű, Damien című sorozatról). Érthető tehát, hogy fel kell csiholni az érdeklődést, főleg hogy manapság tele van a padlás a régi horrorklasszikusok újabb feldolgozásaival.

Biztonságképpen a Disney azért mindenkinek küldött egy másik levelet is, megmagyarázva, hogy az egész csak vicces kis reklámhecc volt. Van aki azonban nem jutott el eddig a második levélig.

Egy Amanda Taylor nevű, Missouri államban élő blogger annyira megijedt a rémisztő gyerekrajzoktól, hogy rendőrt hívott és feljelentést tett.

„Teljesen kiakadtam. A férjem kézbe vette, mire elkezdtem sikítozni vele, hogy azonnal mosson kezet” – idézte fel, mi történt vele. Az igazsághoz hozzátartozik, Taylor amellett, hogy blogol, politikus is, aki elindult a választáson az állam képviselőházi tagságáért is. Ráadásul pro-choice, azaz döntéspárti: azt szorgalmazza, hogy a nőknek joguk legyen az abortusz mellett dönteni – érthető tehát, ha a fura gyerekrajzokat megfélemlítésként értelmezte.

A stúdió PR-heccért felelős embere, Marshall Weinbaum azt nyilatkozta, a film egyik jelenete adta neki az ötletet, amelyben feltűnnek kislányokról készült, félelmetes rajzok; ezeken az arcok ki vannak húzva. Sajnálja, ha megijesztett valakit, de mint mondta, a legtöbben inkább csak jól szórakoztak a húzáson.

Ennek ellenére Az első ómen egyelőre nem tudott olyan sikereket elérni a kasszáknál, mint a Mosolyogj, vagy a tavalyi Gonosz halott: Az ébredés. Eredetileg streamingre szánták, de a pozitív viszajelzések miatt mégis úgy döntöttek, moziba küldik – mindössze két héttel a Szeplőtlen című, Sidney Sweeney-vel támadó horror után. A 30 millióból készült film ugyan máris 35 millió dollárt hozott a konyhára, de ennek kevesebb mint fele, mindössze 15 millió dollár érkezett Amerikából, azaz külföldön sokkal népszerűbb a mozi, mint saját otthonában. A kritikák pedig kedvezően fogadták: a 81 százalékos RottenTomatoes-értékelés a zsánerhez képest kifejezetten magasnak számít.

A film az eredeti Ómen előzménytörténete: ebben egy amerikai nő Olaszországba repül, hogy az egyháznak szentelje életét, ám hátborzongató összeesküvésre lel, melynek célja, hogy világra segítség magát a gonoszt.

Az első ómen április 4. óta látható a magyar mozikban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”