Film

Végállomás: esküvő

  • - kg -
  • 2018. október 13.

Mikrofilm

Mint tudjuk, kétféle ember létezik: az egyik él-hal az esküvőkért, a másik inkább hal, vagyis ki nem állhatja az efféle – vagy bármiféle – társasági eseményeket. Annak, aki esküvői meghívottként olvasott már ki egy teljes Szini Gyula-kötetet, ez nem újdonság, s bár Keanu Reeves és Winona Ryder nem tűnnek Szini-rajongónak, de esküvői meghívottként nagyon ismerős arcot vágnak – a savanyútól az őszinte rémületig a végstádiumos mizantrópia nagyon is emberi vonásai váltakoznak rajtuk. Bájos pszichiátriai esetek ők, de mivel a pszichiátriai esetek a legritkábban ennyire bájosak, fennáll a gyanú, hogy amit látunk, nem más, mint az egyik leghazugabb és egyben legbájosabb műfaj, amit ember valaha is teremtett: igen, egy rom-komban vagyunk, a szellemes szerelmi szenvedők és a százméteres sík-egymásratalálók versenyében. Ennek is megvannak a nagyjai, hogy csak Nora Ephronig és ne mindig Lubitschig menjünk vissza; Victor Levin egyelőre csak odáig jutott, hogy nagyon gyorsan és életszerűtlenül beszélteti Keanut és Winonát, akik különösebb átélés nélkül, de ízesen elhadarják hol szellemes, hol csak pergő pikírtségeiket. Nem lehetett könnyű ennyi szót ilyen tempóban egymás után kimondani, ez már maga bátor vállalás, miként az is, hogy a szebb napokat is látott két sztár pont úgy fest, mint két szebb napokat is látott sztár. Reeves pont azzal az arccal utálkozik és romantikázik, mint amivel máskor túszokat szed, és Ryder láttán is megannyi másik szerep ködlik fel a múltból, bár lehet, hogy csak álmodtuk a kilencvenes éveket és Gyulát.

Forgalmazza a Vertigo Média

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.