Tévésorozat

X generáció

  • SzSz
  • 2021. április 21.

Mikrofilm

A presztízs show-kból birodalmat építő HBO szép kis tiniuniverzumot kreált a közelmúltban.

Az Eufória impulzív látványvilágával, a Betty friss naturalizmusával, az Akik mi vagyunk pedig érzékeny ábrázolásmódjával vitt új színt a műfajba, amelynek hosszú évekig eposzi jelzője volt a könnyed és felszínes. Az X generáció ezekhez hasonló bátorsággal áll bele a fiatalok keszekusza társadalmi és szexuális életébe, ám azon kívül, hogy a képernyőre dobálja a legkülönfélébb kérdéseket és viszonyokat, gyakorlatilag semmit nem kezd velük. A műsor fő truvája, hogy nemcsak a mai tinikről szól, de az ő hangjukon is beszél: a sorozat alkotói Daniel Barnz és lánya, a 19 éves Zelda Barnz – neki bizonyára nem kellett gyorstalpalót tartani a TikTok, az Instagram és a Snapchat használatáról. Van itt semmiből érkező gyermekáldás, amit „Hogyan szülj a plázában”-guglizás segítségével, sebtiben vezényelnek le a mosdóban; lövöldözés miatt lezárt iskola, ahonnan az osztályteremben ragadt diák néhány lájk kedvéért sírást imitál; vagy épp netes társkeresőn egymásba gabalyodó pszichológus és nebuló. Mindegyik mögött valós problémák állnak, de ezeknél sokkal jobban érdekli a sorozatot, hogy odategyen melléjük néhány jól hangzó, ám rövid lejárati idejű bölcsességet. Szerencsére akad néhány történetszál, amelyek segítségével valóban közelebb kerülünk ehhez a generációhoz; legalább ilyen gyakori azonban, amikor a sztoriban rejlő mélységeket feláldozzák egy olcsó csattanóért: lám, ilyenek ezek a mai fiatalok! Ennél boomerebb dolgot pedig nehéz elképzelni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.